Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Čovek Nauka

Nikola Tesla – šta nam je ostavio genije … #3 – Svetska ezoterijska vlada

Dr Velimir Abramović

.

Svetska ezoterijska vlada, ezoterija i Nikola Tesla

Šta je to svetska ezoterijska vlada i kakve veze je imao sa njima i ima i danas naš genijalni naučnik Nikola Tesla

.

 

Svetska ezoterijska vlada, ezoterija i Nikola TeslaMožda najčudnije od svega jeste da engleska nauka i kraljevsko društvo u kome je Tesla držao izuzetno zapažena predavanja 1893. i 1894. godine i posle toga objavio naučni rad Svetlost i drugi visokofrekventni fenomeni nije posvetila daleko više pažnje Tesli koji je bio tako blizak najvećim engleskim naučnicima toga doba. Kakvo je prijateljstvo i predanost postojala između Tesle i Lorda Kelvina najbolje ilustruje podatak iz 1903. godine kada je Tesla posle bljeska na povrsini Marsa  koje su sve astronomske opservatorije na svetu zabeležile, objavio da je to energetski zrak koji je on poslao na Mars da se reflektuje ka Zemlji. Zbog ovoga Tesla je imao polemiku u novinama gde su ga svi astronomi kritikovali, posebno američki i engleski, sumnjajući u te podatke.

Međutim, u to vreme Lord Kelvin, kao član gornjeg doma došao je u političku posetu Americi i bio je primljen kod Teodora Ruzvelta. Intervjuisan za Njujork Tajms, Lord Kelvin je potvrdio da je to što govori Tesla tačno, dakle, na prvoj strani u članku pod naslovom Mars signalizira Njujorku, Kelvin je rekao doslovno sledeću rečenicu: „Ako Tesla kaže da je tako, onda je to tako“.

S obzirom na politički značaj i nivo Kelvinove posete, to je ućutkalo ne samo novinare već pre svega naučnike i polemika je posle toga prestala. Treba takođe napomenuti da je Tesla sa novinarima imao jako dobar odnos, oni su ga voleli, jer je uvek za novine imao nešto senzecionalno da izjavi i takođe obećavao buduće pronalaske, anticipirajući svoj naučni rad.

Uzimajuci u obzir da je ono sto nazivamo svetska vlada – gobalno upravno telo mentalno planirano  jos u XIX veku konačno oformljeno 1913. godine i na ekonomskom nivou, jer je jednim amandmanom na Američki ustav koji je sproveo predsednik Vudro Vilson, omogućeno formiranje federalnih rezervi koje su kasnije postale glavna poluga finansijske moći svetskog sistema. Takođe, J. P. Morgan, Teslin finansijer za kulu Vardenklif, koji u stvari nije samostalno odlučivao, već je bio samo egzekutivni menadžer Rotšildovog kapitala u Americi. Bez obzira na Teslinu usamljenost tih godina, ekonomska i posebno naučna sekcija svetske vlade pratila je svaki Teslin korak i pokušavala da dozna svaku njegovu misao, jer je on još 1900. godine objavio osnove svetskog sistema telekomunikacije koji se tačku po tačku ostvarivao.

Jos 60-tih godina XIX veka desilo se razdvajanje nauke na tajnu i na javnu i to istovremeno u Engleskoj i u Rusiji. U Engleskoj u krug tajnih naučnika upisani su spiritualisti kojima je rukovodio Vilijem Kruks, dok je u Rusiji to isto učinio Mendeljejev. Fundamentalna naučna istraživanja i najsmelije ideje postale su vlasništvo ezoteričnih društava u državnim službama, odnosno, ezoterici-naučnici jedini su od tada uključeni u prava naučna istraživanja.

Svetska vlada - najuticajniji ljudi sveta

Ezoterijski nivo svetske vlade je visoko intelektualan, i naravno, filozofski sofisticiran i njemu je potpuno jasno da zapravo pravo naučno saznanje jeste harmoniziranje sa prirodom. Osnovno je težiti harmoniji čoveka i prirode, a ne  pobeđivanju prirode i nikako se naučna saznanja ne smeju koristiti za sticanje vojne premoći jer je to niži oblik upotrebe ideja, i sveti se kosmološkom nužnošću povratne sprege objektivnog, vanljudskog morala, kojim upravlja Kosmički razum.

Smatram da je to glavni razlog zašto je svetska vlada odlučila da Teslino naučno nasleđe za koje čovečanstvo još nije bilo spremno, a čini mi se u potpunosti nije spremno ni danas, skloni od očiju javnosti, univerzitetske nauke pre svega, i onemogući niz poluslobodnih i divljih centara moći da se domogne određenih tehnoloških sredstava čija se upotreba ne bi mogla planetarno etički kontrolisati.

Tesla na naslovnoj strani Time magazinaJoš jedna zanimljivost u vezi Tesle je da u javnosti ne postoji ni jedan metar filma o Tesli, i ako je on više puta sniman pa je čak 1936. godine  RCA (Američka kompanija koja je držala radio, a kasnije i televiziju) snimila tri i po sata tonskog filma na Teslin osamdeseti rođendan (tonski film u Americi postoji još od 1927.g.). U javnim arhivama nema ni snimka Teslinog glasa, iako se on,  došavši u Ameriku, zaposlio baš kod Edisona, i bio je jedan od prvih ljudi na svetu u istoriji čovečanstva koji je mogao da koristi Edisonov fonograf. I baš ga, eto, Tesla nije iskoristio…i sve tako do 1943.g.

1931. godine na prvoj stranici Američkog Tajm Magazina, izašla je reprodukcija Teslinog plavog portreta koji je grofica Sent-Paralji, nemačko-mađarskog porekla, tadašnji fensi slikar najpoznatijih ljudi Amerike, naslikala u čast svog prijateljstva sa Teslom. On nikada od nje nije uzeo portret, a kada je ona umrla, taj portret je prodat na aukciji, anonimnom kupcu za vrlo veliku svotu i od tada je nestao iz očiju javnosti.

Znači, nema Teslinog filma, nema portreta, i nema njegovog glasa. Ukratko, nedostaje sve ono što bi neke od karakteristika Tesline ličnosti moglo da izrazi u obliku odnosa prostor-vreme odnosno frekvencije.

Frekvencije glasa i način kretanja svakako bi mnogo otkrile o tome ko je Tesla. Po mom mišljenju, sve su to otkupili i sklonili u arhiv jos J. P. Morgan i njegovi naslednici, ali ne za sebe već za svoje gazde Rotšilde koji su već u to vreme bili u najužem krugu novoformirane svetske vlade. Danas međutim, sastav tog natplanetarnog upravnog tela menja se, i konkretno Dejvid Rotšild nije više onaj koji ima odlučujuću reč.

S druge strane, andergraund fizičari, koji ih ima oko 50 hiljada u svetu sve svoje nade polažu u revitalizaciju Teslinih ideja i njegovih tehničkih rešenja koji bi trebalo da dovedu do ovladavanja vremenom u psihološkim, biološkim i fizičkim procesima, jer Tesla u svojoj matematici materije nikad nije računao vreme. Svi njegovi rezultati bili su temporalni rezultati. Ovladavanje vremenom prema Teslinoj tehnologiji pokušano je i u Oktobru 1943. godine, naravno bez njega, u čuvenom Filadelfija eksperimentu koji više nije ponavljan sa ljudskom posadom zbog tragičnih događaja koji su se desili sa mornarima. Reč je o vrlo nisko frekventnom polju fokusiranom na jedan brod, na  razarač, koji je trebalo da jakim magnetskim poljem svojih degausera, (magnetski generatori koji detoniraju magnetske mine na daljinu),  tako prelomi svetlost da postane opticki nevidljiv. Umesto obične optičke nevidljivosti, čitav brod je nestao nakon pojavljivanja zelene magle oko pramca i onda su vojni naučnici, američki inžinjeri shvatili da taj eksperiment daleko prevazilazi tadašnju nauku, ljudsko znanje i potrebe rata.

Dr Velimir Abramovic - portret u uljuNa kraju, po nekim simptomima specijalnog interesovanja za Teslu, može se zaključiti da je Teslina naučna ideja ona od koje se danas najviše očekuje u krugovima svetske vlade koji se bave naučnim istraživanjima. Samo Teslina ideja čoveka-pojedinca kao note u matematičkoj partituri kosmičke harmonije osmišljava pokušaj da se zajedno prevaziđu kriza civilizacije, kriza tehnologije i kriza ljudskoga duha.

Shvatanje vremena kao glavnog prirodnog zakona i uvodjenje u moć tehnologije beskonačnog, omogućiće da  savremeno čovečanstvo umesto da izazove prirodnu katastrofu i nestane, predje u novu fazu kolektivne svesti i preživi. Zato je Tesla toliko značajan, zato je on jedina preostala scijentistička nada, duhovni izlaz, a time i materijalni  spas Čoveka na Zemlji.

. . .

Kraj trilogije.

. . .

Prvi tekst o Nikoli Tesli

Drugi tekst o Nikoli Tesli

88 komentara

  • Dreagi prijatelji,

    Teslin plavi portret za koji je stampa nedavno objavila da je nadjen u nemackoj pod nazivom „portret nepoznatog muskarca“ je samo vrlo vest dubl, falsifikat, cije je unutrasnje zracenje, odnosno.astralna slika sasvim drugacija od prave. Ovom vrstom prikrivanja originalnog elektromagnetskog spektra sluze se ne samo iluminati, kod kojih je pravi Teslin portret, nego i mnoga druga tajna drustva.Veoma rasireno savremeno kopiranje jedinstvenih crkvenih ikona sluzi u istu svrhu dezorijentisanja intuicije vernika.

  • Moram priznati da sam zbunjena. Ocekivala sam sasvim drugaciju pricu o Nikoli Tesli od ovoga sto je ispalo na kraju. Rekla sam na pocetku prvog teksta da se radujem sto ce profesor Abramovic da prica o Tesli, jer sam ga slusala na televiziji. Ali cini mi se da ono sto sam slusala na televiziji nije isto ono sto je profesor pisao ovde, posebno kroz komentare.

    Imam neprijatan utisak da profesor insistira na tome da predstavi Teslu kao cudaka koji se bavio spiritizmom, i da profesor i koliko vidim nekoliko komentatora koji ga podrzavaju, to isto rade, bave se nekim tajnim misterijama, nastavljajuci put Tesle. To mi deluje vrlo mracno.

    Takodje, osim price o masonima, svetskim vladama i slicnim stvarima, koje obicnog citaoca uopste ne interesuju, malo je receno o naucnim dometima, pronalascima i naucnim idejama Tesle. Ocekivala sam da ce vise biti nauke i ozbiljnijeg pristupa temi, a manje politike i tabloida.

    Primecujem isto, jednu veliku gorcinu kod profesora sto ne moze da dodje do Tesline dokumentacije. Onoliko koliko sam upoznata sa Teslinim radom, ne verujem da ce normalan naucnik moci da nastavi njegov rad, ili da ga dopuni. Kako je on govorio, u glavi je dobijao gotova resenja, i ono sto je ostavio su gotova resenja, ne ideje koje treba razraditi. U tom smislu, profesore nemate za cim zaliti, vec samo treba sacekati da se ovde ili negde u svetu rodi novi Nikola Tesla. Danas je znanje mnogo vece nego sto ga je Tesla imao, i sigurno je da su sve njegove ideje manje vise iskoriscene, barem one koje su bile vredne toga.

    Uopste se takodje ne slazem sa vama da postoji tajna i javna nauka, a pogotovu ne tajna nauka bazirana na misterijama. Postoji samo ozbiljna nauka koja se razvija u okviru akademske zajednice i istrazivackih centara, i ona druga, koja se desava unutar vojne industrije, pa je u tom smislu skrivena. Ali obe nauke su danas vrlo povezane i isprepletene, a misterije na koje vi ciljate i verujete, su verovatno deo uske naucne zajednice i ljudi kojima se to dopada da u to veruju.

    Za kraj mog opsirnog komentara, rekla bih da ovakvim idejama tesko da cete privuci naucno orijentisane ljude, vec pre svega avanturiste i ljubitelje svih vrsta misterija. Ocigledno je kod komentara nekih ljudi, verovatno vasih studenata, to neko misticno ocekivanje, ta neka zanesenost da ce se doci do velike tajne i istine, koja decenijama nikako da stigne ovde. A to nije dobro za Srbiju, nama treba vrednoca, postenje i logicno rasudjivanje a ne verovanje u mitove, zavere i svetsku buducnost, makar se oni zvali naucnim mitovima.

  • @Tanja A

    Draga Tanja,

    tekst kao i rasprava namerno su ovoga puta obojeni politicki iz jednostavnog razloga: postoji svetska politicko-ezoterijska prepreka da se radi na Teslinoj nauci, i toga treba ljudi da budu svesni. Kako se stvari razvijaju, svet je blize atomskom ratu, nego spoznaji bilo kakve mudrosti. Savremena nauka je po mojoj proceni zastranila do stepena na kome joj nema vise pomoci iznutra, nego samo spolja. zato ne racunam sa postojecom naucnom zajednicom, Teslina nauka je u fazi u kojoj je rano hriscanstvo bilo u katakombama. Ali u redu, ako ne volite ovu vrstu price, postavite mi strucna pitanja, pa cu Vam licno sa najvecim zadovoljstvom, predanoscu i iskrenoscu, odgovoriti..

  • Pa i hocu, postavicu vam pitanja iz naslova vasih tekstova, sta nam je on to ostavio?

    Ono sto je u primeni i sami znamo, nego sta su strogo naucne ideje i neostvareni patenti koji imaju tehnicki smisao? Koje su to ideje i pronalasci koje je on hteo da ostvari a nije mogao ili nije stigao, ili je jednostavno odustao, a da nisu one tipicne price, bezicna energija, talasi koji ubijaju, zemljotresi, munje. Kada se prica o Tesli, sve malo pa se skrene u neke kataklizme a mi u stvari jedino imamo koristi od njegove naizmenicne struje, elektro motora i jos par drugih pronalazaka.

    Mislim na jednostavne, obicne neuradjene stvari i aparate koje nas zivot cine laksim. To bih volela da znam. To je uostalom i jedino dobro koje se ostavlja covecanstvu, jer oruzja to nisu. Nisu oruzja dobre stvari i ne bih zelela da ih iko radi i pronalazi na osnovu Tesle ili bilo kog drugog naucnika.

  • Moram da komentarisem „ezoterijski nivo vlade“ koja „hoće harmonizaciju sa prirodom“, i u koju ulaze „pojedinci duhovno sazreli“, jer ako je ta vlada formirana 1913 godine ono sto je njen rezultat su 2 svetska rata, nebrojeno mnogo regionalnih ratova, zagadjenje planete, Hirosima i Nagasaki, Černobil, genetski modifikovana hrana, glad, narkomanija, veštačke bolesti i tako redom.

    Utisak mi je da Svetska Vlada nije baš efikasna po pitanju harmonizacije čoveka i društva sa Prirodom. Pre bih rekao da će sama Priroda jednog dana da nas „harmonizuje sa sobom“ ma šta to značilo.

    I još jedna opaska, na čemu se temelji optimizam da Teslina nauka može da spase svet, ako je sve pod kontrolom neke elite, zar bi dozvolili da se i taj aspekt slobodno i nesmetano razvije?

  • @ Tanja

    Pozdravljam jos jednog bastovana zdravog razuma.

    @ Bastovani

    Pade sneg konacno, da se i ja odmorim od vrtlarenja . Pazite na vukove, kad su veliki mrazevi, dolaze do basti, traze hranu.
    Vidimo se na prolece . Do tada cete se valjda izleciti od straha od vakcina, narocito onih protiv H1 N1, svetskih zavera , smaka sveta, ezoterije, i sl.
    Pozdrav,

    Saturn
    pa posaditi neko lepse cvece.

  • @ Tanja

    Tesla je vrsio konstruktivnu interferenciju jezgara radioaktivnijh elemenata…trenutacno je pretvarao opasne supstance u olovo…NA TAJ NACIN SE MOZE DEKONTAMINIRATI SAV NUKLEARNI OTPAD, na primer. Zatim METODA UTILIZACIJE CISTE ENERGIJE ZEMLJINOG ELEKTRICITETA KOJA JE BESPLATNA I NEISCRPNA…pere prljavo posudje i prljav ljudski ves dzabe…

    problem je sto su samo tesline mladalacke ideje prihvacene, a one kasnijeKOJE NAM JE OSTAVIO, nisu shvacene…te su najbolje

  • Dragi Zlatko,

    nije bila rec o toj nesposobnoj i stoga zloj svetskoj vladi, NEGO O NOVOJ SRPSKOJ SVETSKOJ VLADI, koja ce biti dobra i zasnovati se na harmonizaciji od pocetka, preciznije na harmonijskoj prioporciji 1:2, odnosno Zlatnom preseku… MI JE STVARAMO DANAS I OVDE, kad shvatite poruku Tacke, a to je najvisi stepen, automatski postajete njen clan…

  • @ Saturn Tanji: Pozdravljam jos jednog bastovana zdravog razuma

    upravo se na RTS-u zavrsila TV serija Bela Ladja, gde imate Sojicevu “ STRANKU ZDRAVOG RAZUMA“ .

  • @ Velimir Abramović

    Ako mogu da biram, radije bih u Brisel, u Evropski parlament, društven sam i dobro se razumem sa strancima 🙂

    Domaći svet, pa i domaća vlada, kakva god da je, čini mi se malo nepouzdanom, odnosno kakvi ljudi, takva i vlada, a znamo kakvi smo. A nedostaje nam i Teslino znanje i pronalasci. Puno prepreka, definitivno biram Evropu.

    @ Saturn

    Bilo nam je zanimljivo sa tobom i tvojim komentarima, iako su ti stavovi tvrrrrrdiiiiii. Ne pauziraj dugo. Lep provod i srećno 🙂

  • Prica se zavrsila mada imam utisak da je autor imao jos mnogo toga da nam kaze…Zasto se predomislio?
    Objavljujuci radove van zemlje i na engleskom (uglavnom..),ruskom zar ne mislite da uskracujete citalackom svetu?Mozda Srbi odbijaju svoj \’\’kosmicki zadatak\’\’ ali im vi ni ne pomazete,imam utisak da su informacije dostupne odredjenom krugu..?
    Prateci neke radove sa vaseg sajta,interesantan je vas \’\’prelazak\’\’ u oblast matematickih i fizickih nauka,do odredjenog nivoa iako to nije vase prvobitno usmerenje?Kada se desio i sta je izazvalo taj \’\’preokret\’\’ ili se mozda vasa profesija i interesovanja desavaju paralelno?
    Razmena misljenja je zgodna i korisna stvar ali krajnosti postaju opterecujuce,ne vode napretku niti otkrivanju istine.Cini mi se da je ona cilj?Zato nemojte odustati pre nego sto je otkrijete..

  • Поштовани професоре,

    Молио бих вас да ми се јавите на мејл.
    Желео бих да вас питам нешто у вези нашег заједничког пријатеља, а имамо више од једног.

  • Izvinjavam se na (pre)opsirnosti ali tema je vise nego inspirativna …

    > \"… a mi u stvari jedino imamo koristi od njegove naizmenicne struje, elektro motora i jos par drugih pronalazaka. …\".

    Ovaj citat ne navodim sa namerom da omalovazim ili na bilo koji nacin povredim autora, nego naprotiv, iskljucivo zbog toga sto smatram da vecina \"obicnih\" ljudi misli isto. Nazalost, ovakvo misljenje ima i veliki broj onih koji teslino delo mnogo bolje poznaju. Smatram da je to velika steta i jos veca nepravda prema samom Tesli a pogotovo prema njegovom delu.
    Da li je Tesla bio samo \"obican patentas\", (malo promucurniji) elektricar koji je imao srece da otkrije nesto sto bi ionako otkrio neko drugi,…, i ciji je doprinos tehnickom progresu civilizacije zavrsen pronalaskom obrtnog magnetnog polja, polifaznih, visokofrekventnih struja i sl. Sta je onda sadrzano u stotinama njegovih (naknadno registrovanih) patentnih prijava? Pouzdano se zna da je celog zivota, bukvalno do smrti, naporno radio u svojim laboratorijama od jutra do mraka. Cime se taj genije bavio preostalih pedesetak godina svog zivota? Da li nam je ipak nesto ostavio taj genije?
    Ja pravi odgovor na ovo pitanje nemam, ali na osnovu onoga sto mi je bilo dostupno, cvrsto verujem da je Tesla uradio mnogo, mnogo vise od onoga sto je siroj javnosti poznato. Nisam bas siguran da je blog najbolje mesto za ovakve polemike pa cu samo ilustrativno, istine radi, izneti nekoliko (naucno verifikovanih) podataka.
    Za bežicni prenos energije klasicnim (Hercijanskim, Maxwellovim) radiotalasima, cija je frekvencija 2.4 GHz npr., na rastojanje od 100 m, gubici u vazduhu su toliko veliki (oko 80 dB) da bi nam za prenos 1 vata energije, bilo potrebno (emitovati) 1 000 000 W energije! Tacnije 1 MW + 1W. Megavat ce se \"izgubiti u vazduhu\", a nama na kraju ostaje taj željeni 1 W. Nazalost, gubici u slobodnom prostoru rastu sa kvadratom rastojanja tako da su za razdaljinu od 1000 m gubitci oko 100 000 000 W (sto megavata)!
    Dakle, da li je moguce bezicno preneti energiju? Moguce je. Moze li se povecati efikasnost? Moze (koristenjem usmerenih antena npr…). Eto, bas nedavno, naucnici su na univerzitetu u Masačusetsu uspeli da prenesu 60 W na razdaljinu od 2 m sa gubicima od 55%. To su trenutni dometi savremene nauke. Isplati li se ? Teško.
    Medjutim, vecina Teslinih (komercijalno-nerealizovanih ideja zasnovane su na Ne-Hercijanskim talasima. U prilog tome navodim Tesline reci: \"… Naglašavamo da se u prenosu električne energije radi o fenomenu PRAVOG PROVOĐENJA KOJI NIKAKO NE BI SMEO BITI ZAMENJEN SA FENOMENOM ELEKTRIČNE RADIJACIJE čija priroda i načini propagacije, koje smo ranije dobro proučili, ukazuju na praktičnu nemogućnost njihovog korišćenja za prenos iole značajnije količine energije na bilo koju udaljenost od praktičnog značaja.. …\". Prema podacima u \"Prodigal Genius\", J.J. O\’Neill, str. 193, Tesla je uspeo da svojim sistemom za bezicni prenos energije upali 200 sijalica na udaljenosti od oko 40 kilometara. Obzirom da je veliki broj onih koji sumnjaju u ovaj istorijski dogadjaj (mit?), naveo bih samo jos jednu naucno verifikovanu cinjenicu.
    Prema podacima iz npr. wikipedie (http://en.wikipedia.org/wiki/Earth\’s_energy_budget), Sunce svakodnevno \"puni\" \"energetski budzet\" Zemlje sa oko 174 * 10^15 wati (174.000.000.000.000.000 W) i to sa udaljenosti od oko 1,5*10^11 m (150.000.000.000 m)!!!
    Naravno \"bezicno\"!. Da li je to moguce? Ocito – jeste, moguce je. Isplati li se? Sasvim sigurno – da – jer Priroda svoje resurse koristi veoma racionalno.
    Moze li covek dostici takvu efikasnost u procesu transfera energije?
    Po mom misljenju – vrlo verovatno, uz uslov da, bar povremeno, osluskuje i uci od premudre Vaseljene, bas onako kako je to i Tesla radio, i koji je – to svi znamo – Prirodu beskrajno voleo i postovao.
    Imajuci u vidu sasvim nespornu cinjenicu da se sve poznate zalihe fosilnih goriva blize kraju a da se Tesla bavio ne samo prenosom nego i koristenjem (apsorpcija/konverzija) tzv. Radijantne energije, sva nastojanja da preispitamo i pokusamo da razumemo Ideje koje nam je ostavio taj (intuitivni) genije smatram potpuno opravdanim u svoje ime a pogotovo u ime narastaja koji dolaze a kojima (ako ovako nastavimo) nece ostati gotovo nista na ovoj nasoj izbusenoj, spaljenoj i poprilicno zatrovanoj planeti …
    O \"duhovnom zagadjenju\" i dostignutom nivou (neke?) “kolektivne svesti” nisam kvalifikovan da sudim ali plasim se da ukoliko su duhvni entiteti samo fraktali iste Realnosti (a cvrsto verujem da jesu) – bojim se da ni tu nismo odmakli daleko.
    Pa gde je resenje, izlaz ?…
    Ja – priznajem – neznam. Ostaje mi samo da sa velikom radoscu ponovo iscitavam reci poput onih koje je napisao profesor Abramovic:
    \"Zato je Tesla toliko značajan, zato je on jedina preostala scijentistička nada, duhovni izlaz, a time i materijalni spas Čoveka na Zemlji.\", jer – MOZDA JE ON IPAK USPEO da osmisli (pa cak i da realizuje) nesto sto mnogi – ni pre ni posle njega – nisu …
    Mozda jeste a mozda i nije, ali iskreno verujem da se vredi pozabaviti njegovim delom i dobrano promisliti sve postojece teorije jer eksperimentalna realnost kvantnog sveta i opservabilna Vaseljena visestruko premasuju trenutno dostignuti nivo naucne misli. Zato su, po meni, tekstovi poput ovih koje je napisao gospodin Abramovic – dobrodosli!
    Naravno, dobrodosli su i komentari svih vrsta, kako afirmativni tako i “oni drugi”.
    :))

    Idemo dalje.

  • @Gogo
    I dok cekam da krenem na aerodrom :
    ovo je vec ozbiljan clanak o Tesli i njegovom naucnom radu,bez obzira na skucenost bloga.
    @Redakcija
    Potrazite ovakve autore i Basta ce opet liciti na sebe .

    @Zlatko
    Hvala na lepim zeljama, spremi nam ponovo neke dobre tekstove, umes ti to,itekako.Moji tvrdiiii stavovi tek ce ti nedostajati, ne znam samo s kim ces se zezati.
    @Viktor
    Sure I \’ll be back.Good luck, my friend .

  • Englezi kažu ‘food for thought’.
    Primetio bih neverovatnu sličnost između Wardenclyffe tornja ( http://en.wikipedia.org/wiki/Wardenclyffe_Tower ) i ‘nosača’ dalekovoda ( http://static.panoramio.com/photos/original/25159993.jpg ). Barem gledano u 2 dimenzije, treća je toliko očigledna. Infrastruktura je tu, tako da bi nas bilo kakav pomak u distribuciji električne energije bežičnim sredstvima čak i na kraće udaljenosti doveo do realizacije te Tesline ideje.
    Svećica za motor sa unutrašnjim sagorevanjem ( http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug ) je jedan od pronalazaka koji svakodnevno služi kretanju automobila (vozila) na celoj planeti.
    Mnogo puta sam čuo „Tesla je izmislio struju“ što je delimično tačno, a sa druge strane nije laž jer je izmislio naizmeničnu. Srećan sam što se piše o Tesli i što svet polako počinje da prepoznaje genija sa ovih prostora.
    Još jedan Teslin izum koji služi bezbednosti je gromobran.( http://www.google.com/patents?vid=1266175 )
    Ukoliko se ne varam u svakom TV-u sa katodnom cevi je ‘kaskada’ tj. visoko naponski trafo tj. Teslin kalem. Toliko o Vardenklifu i Teslinoj viziji slanja slike i zvuka …

  • Razlike Tesle i Ajnstajna u stavovima o fizickoj realnosti su fundamentalne:

    1. za Ajnštajna je svet akauzalan i relativan, a za Teslu strogo kauzalan i determinisan;

    2. za Ajnštajna, ljudsko iskustvo je sasvim nepouzdano i ne odgovara fizičkoj realnosti, a za Teslu fizička realnost je univerzalna i pro`ima sve nivoe kosmičke egzistencije, t.j. spoznaja istine ne može se izbeći ni na koji način;

    3. za Ajnštajna svet je dualan, sastoji se iz ljudskog privida i objektivne kosmičke stvarnosti, a matematika je čist gnoseološki intrument kojim se ljudska empirija privodi fizičkoj realnosti; za Teslu, svet je jedinstven i materija koja proističe iz duhovnosti jeste emanacija vremena i prostora;

    4. za Ajnštajna etar ne postoji kao stvarni entitet, većje to plod pogrešnih mišljenja kroz istoriju nauke; za Teslu etar je jedinstveno polje neizdiferenciranog vremena, prostora i energije i rezonantnim procesima u etru nastaje materija;

    5. za Ajnštajna sila je svojstvo prostora koje se ispoljava njegovom zakrivljenošću, za Teslu sila je niz matematičkih operacija koje imaju realno dejstvo koje se manifestuje stanjima fizičkog sveta; za Teslu matematika ima prirodu sile, dok za većinu drugih naučnika, kao i za Ajnštajna, obrnuto, tj. sila ima matematički karakter;

    6. za Ajnštajna vreme je samo poredak dogadjaja, ne postoji kao fizički entitet, već se utvrdjuje merenjem od sistema do sistema; za Teslu vreme je realni algoritam hipostazirane matematike koja zakonom rezonancije komponuje fizičke sisteme iz etra i ponovo ih dekomponuje u etar.

    7. Za Anštajna je najveća brzina u vakumu brzina svetlosti od 300.000 km/sec, za Teslu brzina elektromagnetskih talasa nije ograničena; njegova merenja i eksperimenti pokazuju da je u principu moguć trenutni prenos talasa i energije na bilo koju distancu, a da brzina mehaničkih i električnih talasa kroz Zemlju uveliko prevazilazi Ajnštajnovu brzinu svetlosti u vakuumu.

    U razgovorima sa prijateljima Tesla je često pobijao mnoge Ajnštajnove tvrdnje, najčešće onu o zakrivljenosti prostora. Smatrao je da je time povredjen zakon akcije i reakcije: “Ako se u prisustvu velikih gravitacionih masa prostor zakrivljuje, usled sile akcije, onda bi reakcija samog prostora morala biti takva da se on ispravlja”.
    Ajnštajn je bio čovek čiste teorije a Tesla prevashodno eksperimentator. Nije poznato da su se sreli i razgovarali. Ipak, Ajnštajn je Tesli čestitao njegov 75. rodjendan, ističući kao glavnu njegovu zaslugu u nauci polifazni sistem generatora i motora naizmenične struje, što su po svemu sudeći Teslina manje značajna otkrića.

  • Srećna slava svim posetiocima Bašte Balkana koji je danas slave!

    @ Gogo
    Hvala na objašnjenju, dobar pravac ste pokrenuli.

    @ Velimir Abramović

    Super tekst. Mogli ste od ovoga ceo posta da napravite a ne samo komentar 🙂

    Ajmo na ideje. Izgleda po ovim uporednim tezama da se njihove dve nauke, tako da se izrazim potpuno isključuju. No, kako objasniti onda da su glavne zamisli Ajnštajna našle svoj put i „dokaze“, dok su Tesline ideje još uvek neopredmećene. Hoću reći, postojanje skalarnog polja nije očigledno i nije direktno aplicirano ni u jednom pronalasku.

    Ne razumem se dovoljno u nauku, ali u ovim tezama je suština u postojanju skalaranog polja, za koje se tvrdi da je razlog za uspeh nekih Teslinih eksperimenata i na neki način predstavlja Sveti Gral svih istraživača Tesle. Medjutim, da li ga je on detektovao, prikazao, učinio merljivim ili ga je koristio samo za objašnjenje nekih fenomena gde nije imao možda poznate faktore.

    Tu je ključ cele priče, zar ne – Skalarno polje?

  • @ Gogo
    Zadnji komentari obecavaju edukaciju a ne samo propagaciju.
    Sta se desilo sa tim eksperimentom prenosa E na daljinu. Zasto ga Tesla nije patentirao, zasto nema nacrta, verovatno je ostavio upotrebljiv koncept?

    @Mons. Abramovich
    Pozdravljam Vas iskorak iz versko politickog zanosa u ozbiljne vode zadnjim komentarom, koji vredi vise nego svi prethodni zajedno. Na ove ozbiljne teme cete uvek dobiti podrsku publike.
    Rekao bih da Teslina fizika i koncept zahtevaju potpuno novu matematiku, ili fundamentalnu promenu postojece, zbog toga malo ko moze da pronikne u njegov um i pronalaske, jer je on u sebi imao drugaciju matematiku.

  • @Victor

    da, sad vec govorimo pravim jezikom…u pravu ste, matematika je problem. Na primer, Tesla nigde u racunima nema diferencijale, ds/dt…matematicki racuna iskljucivo stojece talase i nepokretne potencijale, ma kako velike…nastoji da svaki prenos signala ili energije ostvari brzinom srazmernom udaljenosti, u t=0, prilagodjavajuci vrstu talasa osobinama prirodnih medijuma propagacije.. ocito je znao kako da dobije efekat superprovodljivosti u bilo kom medijumu, o cemu je ing. Gogo vec pisao.
    Tacna fizicka interpretacija geometrije i aritmetike vodi do razumevanja Teslinih zapanjujucih eksperimenata…Cini mi se da je ta drugacija matematika, koja je, slazem se s vama potpuno – osnovni zadatak, zapravo dublje shvatanje tacke, nule, jedinice, kao i matematickih operacija. Siguran sam, a to pokazuje i analiza njegovih radova, da je on koristio mnogo jednostavniju matematiku od svih drugih naucnika njegovog vremena, ali da je imao TACNU PRIRODNU INTERPRETACIJU GEOMETRIJE I ARITMETIKE..Da bi se u tome uspelo, i tako razumeo Tesla, treba ici u dubinu, a ne u kompleksnost kojim se rukovode danasnji matematicari… (Bozanski) um prethodi svakom radu, posebno u nauci…Teslina umna laboratorija je metafizicka…on je zaista imao um koji je radio kao priroda…

    .

  • @ Monsieur Abramovich
    Shvatio sam sta pokusavate. Trazite resenje Tesle kroz metafiziku i zato forsirate pozive sa misticnim mislima.
    Mislim da ste na pogresnom pravcu, dacu i objasnjenje u duhu jednog mog prethodnog komentara o Zakonu i Volji. Nauka je Zakon a Metafizika je Volja i mada ponekad dele isti medij, etar npr, ne vladaju iste zakonitosti medju njima. Tesla se bavio naukom kao i Kelvin i ostali. Pokusavali su da idu u metafiziku ali tamo nisu nasli naucni Zakon, jer tamo vlada niza Volja koja nije iznad zakona.
    Dacu vam primer sa filmom dok ga gledate vi u stvari gledate izraz necije volje i ideje kroz jedan zajednicki medij i naucni zakon a to je svetlost.
    U tom smislu obratite paznju na to da su vecinom naucni zakoni nastali prepoznavanjem odnosa, relacija i procesa pa su na osnovu njih derivisani axiomi i pojmovi. U tom smislu izucavanje pojma Tacke i Vremena nisu mnogo bitni bez uocavanja Zakona u prirodi. Tesla je svojim umom prepoznavao zakone i dejstvo etra, no nije ga pojmovno objasnio. Vi ga ne mozete objasniti ako ga ne budete videli.
    Trazeci zakonitosti etra u metafizici samo cete izgubiti vreme, energiju i verovatno um, jer je to Holywood sa puno filmova koji koristi sve naucne sprave i zakone za svoju pricu Volje raznih entiteta. Tesla je koristio razum a ne um, rekao bih. Kada je poceo da koristi um pocele su da mu se radjaju sumnjive ideje.
    Zaboravite Tacku, Vreme, Prostor, fokus stavite na tesline pronalaske, u njihovoj konstrukciji lezi Zakon i opis Etra. Sve vam je Tesla ostavio, samo treba da procitate napisano 😉

  • Batabre

    Moje divljenje damama i postovanje gospodi na blogu

    Kada se govori o Teslinom radu na ovom blogu, a i inace, pominje se naizmenicna struja i jos ponesto.
    O tom „ponesto“ bih ja dodao, ali uz ogradu da je utvrdjenih cinjenica jako puno, da bi sve bile nabrojane u ovoj prilici (blog), a pogotovo one za koje postoji osnovana sumnja da postoji Teslin doprinos. I ne gubite iz vida koliko su dostupni podaci prosli sita i reseta, a da povod za to sigurno nije lektorske ili tako neke prirode.
    Hrvatski akademik Vladimir Paar je napravio uporednu tabelu Teslinih pronalazaka i dodeljenih Nobelovih nagrada:

    Priznato otkriće: Dodeljena:
    Tesla (1891) Elektron Thomson (1897) Nobel 1906
    Tesla (1898) Radio-veza Marconi (1901) Nobel 1909
    Tesla (1894) Rendgenske zrake Röntgen (1895) Nobel 1901
    Tesla (1903) Radar Vise autora (1937)
    Tesla (1891) Elektronski mikroskop Ruska (1931) Nobel 1986
    Tesla (1891) Akcelerator čestica Lawrence Nobel ????
    Linearni akcerator Cockroft and Walton (1932) Nobel 1951
    Tesla (1897) Kozmičke zrake Hess (1912) Nobel 1936
    Tesla (1899) Induciranaradioaktivnost Joliot-Curie (1934) Nobel 1935
    Tesla (1893) Laser Townes, Prohorov, Basov (1952) Nobel 1964
    Maiman (1960)

    Zasto tabela ovako izgleda, mogao bi da objasni mozda neko ko se bavi istrazivackim novinarstvom, a premet interesovanja su mu najteze hulje i nitkovi. Tomson je na sva usta po casopisima osporavao Teslino otkrice i onda za to isto mirne savesti uzeo Nobela. I ako je javno demonstrirao bezicno upravljanje brodicem morao je sudski da trazi i dobije spor protiv lopuze Markonija. Rentgen ga je pretekao jer je Tesli izgorela labaratorija sa svom dokumentacijom. To se inace desavalo tih godina i drugim ljudima koji su strcali, odnosno ugrozavali necije interese.
    Teslu je zanimao fenomen smrti. Najavio mnoge pronalaske.Vakumsku cev, Fluorescentno svetlo, satelite u geostacionarnoj orbiti, robotiku, logicki sklop „AND“, radar, zrake smrti, krstarece projektile, kriogene gasove, avione sa vertikalnim uzletanjem, televiziju, internet. Plazmu sa kojom se on igrao danas jos ne mogu da ponove. O stojecim talasima, tunguskoj katastrofi ili eksperimentu „Filadelfija“ ne mozemo ni da kvalifikovano nagadjamo. On je naravno znao i za kvarkove. Radio je i na svom kosmickom motoru koji bi koristio neiscrpni izvor kosmicke energije. Postizao je ubrzanje elektrona od 2,4 MeV u svom linearnom akceleratoru. Vestacki proizvedena radioaktivnost. Nehercijanski talasna oblast je prica koja zasenjuje sve navedeno i nenavedeno. O tome moze da vam kvalifikovano kaze Goran, ako hoce. Tesla je drzao predavanja, neka vrsta „agape“. (Nije puno toga zastitio patentom) pred nekopetentnim auditorijumom. A onda su oni otresitiji krali mrvice koje su mogli da upotrebe. Opasni gospodin Velja sve ovo, i mnogo vise, zna bolje od mene i budite oprezni sa njim. Taj cvrsto stoji sa obe noge na zemlji. Siguran sam da je sa dobrom namerom usao u ovu pricu.
    Skratio sam koliko se moglo. Valjda nisam nesto vazno ispustio.
    Pozdrav i zelim Vam dobro zdravlje.

  • @Victor

    Victor: Monsieur Abramovich
    HERR VICTOR, NAPALI STE I SAMU TACKU, PA OPROSTITE NA DETALJNOJ ANALIZI VASEG KOMENTARA

    Shvatio sam sta pokusavate
    NISTA JA NE POKUSAVAM NEGO VAM SAMO PRENOSIM DEO ONOGA STO SAM URADIO..
    Trazite resenje Tesle
    NE TRAZIM RESENJE, NEGO SAM GA NASAO I NUDIM GA, KO HOCE DA GA UZME.
    kroz metafiziku i zato forsirate pozive sa misticnim mislima
    GOVORIM KROZ CISTU FIZIKU I SVE ONE KOJI NE VERUJU POZIVAM NA EKSPERIMENTE
    Mislim da ste na pogresnom pravcu,
    JA OPET MISLIM DA VI NE RAZUMETE DOBRO KOJIM PRAVCEM JA IDEM
    dacu i objasnjenje u duhu jednog mog prethodnog komentara o Zakonu i Volji. Nauka je Zakon
    OVA VASA DEFINICIJA NAUKE JE NETACNA, JER ZAKON DELUJE NEZAVISNO OD ONOGA STO SE MOZE NAUCITI, ZAKON NIJE NAUKA, NEGO PREDMET NAUKE
    a Metafizika je Volja
    METAFIZIKA JE JASNIJI POJAM OD VOLJE, I TESKO DA SE ONO STO JE JASNO MOZE DOBRO DEFINISATI ONIM STO JE NEJASNO, DEFINISITE VOLJU, PA DA NESTO OD VAS ZAISTA NAUCIMO
    i mada ponekad dele isti medij, etar npr,
    ETAR NIJE MEDIJ, NEGO OSNOVNA SUBSTANCA, MATERIA PRIMA, OD KOJE SE SVE OSTALO GRADI PO PRIRODNIM ZAKONIMA
    ne vladaju iste zakonitosti medju njima.
    EVO STA STE VI REKLI, DA REKAPITULIRAMO. CITIRAM VAS: „NAUKA JE ZAKON“. „METAFIZIKA JE VOLJA“ „A MEDJU NJIMA NE VLADAJU ISTE ZAKONITOSTI“ .OVO STO TVRDITE JE SASVIM LAICKI, JER METAFIZIKA JE OSNOVA NAUKE, A SUBJEKTIVNA VOLJA NE MOZE PONISTAVATI VAZENJE PRIRODNIH ZAKONA…STO SE BOZANSKE VOLJE TICE, ONA JE JEDNOM ZAUVEK DALA SAVRSENO ZAKONODAVSTVO, NEPROMENLJIVO SA NIZIH NIVOA EGZISTENCIJE ….
    Tesla se bavio naukom kao i Kelvin i ostali.
    OVO JE NEOZBILJNO I PAUSALNO, ZA VAS SU NAUCNICI BICA NIZE KATEGORIJE…AKO I IMA GLUPIH I NAIVNIH NAUCNIKA, NI KELVIN NI TESLA TU NE SPADAJU, VERUJTE MI
    Pokusavali su da idu u metafiziku ali tamo nisu nasli naucni Zakon, jer tamo vlada niza Volja koja nije iznad zakona.
    OVO JE TERMINOLOSKA I SMISAONA ZBRKA. AKO SAM VAS DOBRO RAZUMEO, PO VAMA, METAFIZICKIM PODRUCJEM VLADA NAUCNI ZAKON KOJI JE IZRAZ NIZE VOLJE, IZNAD JKOJE JE ZAKON KOJI NIJE METAFIZICKI. NEMAM POJMA NA STA ZELITE DA NAM SAOPSTITE. BUDITE JASNIJI.
    Dacu vam primer sa filmom dok ga gledate vi u stvari gledate izraz necije volje i ideje kroz jedan zajednicki medij
    DA LI VI, GOSPODINE VICTOR, OVAKO KOMPLIKOVANO POKUSAVATE DA GOVORITE O FILMSKOJ REZIJI ?
    i naucni zakon a to je svetlost.
    SVETLOST NIJE NAUCNIO ZAKON, OVO JE VEC BESMISLICA.
    U tom smislu obratite paznju na to da su vecinom naucni zakoni nastali prepoznavanjem odnosa, relacija i procesa pa su na osnovu njih derivisani axiomi i pojmovi.
    DA LI STE CULI ZA KLASICNU TEORIJU ISTINE, TEORIJU KORESPODENCIJE TOME AKVINSKOG, PO KOJOJ JE „ISTINA POISTOVECENJE UMA I STVARNOSTI“ (VERITATEM EST ADEQUATIO INTELLECTUS ET REI“
    U tom smislu izucavanje pojma Tacke i Vremena nisu mnogo bitni bez uocavanja Zakona u prirodi.
    TACKA JE GEOMETRIJSKI MODEL VREMENA: SAMO VREME JE OSNOVNA FIZICKA BESKONACNOST – VECNA SADASNJOST, A GLAVNI PRIRODNI ZAKON JE ZAKON KONTINUITETA ILI NEPREKIDNOSTI.
    Tesla je svojim umom prepoznavao zakone i dejstvo etra, no nije ga pojmovno objasnio. Vi ga ne mozete objasniti ako ga ne budete videli.
    SVE STO VIDITE SU EMANACIJE ETRA, CELOKUPNO LJUDSKO ISKUSTVO JE SINHRONICITET ETARSKIH DELOVA.
    Trazeci zakonitosti etra u metafizici samo cete izgubiti vreme, energiju i verovatno um, PRIJATELJU DRAGI, NASAO SAM STO SAM TRAZIO ….UM NE MOGU IZGUBITI JER GA I NEMAM, RASPOLAZEM SAMO BEDNIM LJUDSKIM RAZUMEOM…
    jer je to Holywood sa puno filmova koji koristi sve naucne sprave i zakone za svoju pricu Volje raznih entiteta.
    NIKO NIKOGA NA SVETU NE PRIMORAVA DA GLEDA TELEVIZIJU I HOLIVUDSKE FILMOVE…
    Tesla je koristio razum a ne um, rekao bih.
    RAZUM SAMO IMITIRA UM, KAO STO NAUKA IMITIRA PRIRODU. ALI SVE U RAYUMU POTICE IZ UMA, KOJI JE SREDISTE UNIVERZALNOG ZNANJA PRIRODE.
    Kada je poceo da koristi um pocele su da mu se radjaju sumnjive ideje.
    NE SHVATAM STA HOCETE DA KAZETE, ZAR POVAMA NIJE RAZUM ISPOD UMA?
    Zaboravite Tacku, Vreme, Prostor, fokus stavite na tesline pronalaske,
    PA KAKO COVECE DA RADIM NA TESLINIM PRONALASCIMA BEZ PROSTORA I VREMENA. NI TACKU NE MOGU DA ZANEMARIM, JER JE TACKA OSNOVA CELOKUPNE GEOMETRIJE I AKO IZVUCETE TACKU, NEMA NI UGLOVA, NI KRAJEVA DUZI, NI CENTRA SFERE, NEMA PROSTORA UOPSTE….KAKO DA ZABORAVIM TACKU? VI PRIJATELJU, I AKO SE PRAVITE MNOGO VAZNI, NEMATE POJMA O CEMU U STVARI GOVORITE…
    u njihovoj konstrukciji lezi Zakon i opis Etra. Sve vam je Tesla ostavio, samo treba da procitate napisano 😉
    PROCITACU TO TESLINO NAPISANO, KAD OTMETE 60.000 DOKUMENATA IZ MUZEJA I DONESETE MI IH, 50 EVRA TRAZE PO DOKUMENTU….TESLINA ARHIVA JE SKLONJENA, UTAMNICENA …

  • @ Monsieur Abramovich
    Rasprava ima smisla ako je konstruktivna, bez obzira na mozda zestoke reci. S obzirom da vi ne odustajete od vaseg credo-a mesanja nauke i metafizike, cak je i namerno izjednacavate, smatram moje dalje ucesce u raspravi zavrsenim.
    Zelim vam da nadjete tih 3 miliona eura da otkupite Teslinu zaostavstinu i napravite Svetski Srpski Poredak.
    Taj iznos je zanemarljiv za ono sto mozete pokazati svetu.
    Zao mi je sto niste razumeli sta sam vam pricao i koncept koji vam je poklonjen, jer je ocigledno da niste razumeli jasno metafizicki svet o kome pricate. Pazite da ne potrosite uludo zivot koji vam je dat, besmrtnost necete naci jer ona nije prirodna zakonitost.
    Da jeste, Tesla bi je vec resio.

  • @ Batabre

    Kvalitetan doprinos temi. Šteta što Nikola Tesla nije neke od tih pronalazaka doveo do samog i evidentnog kraja, do konkretnih proizvoda, mislim da bi mu to tada i stručna i ostala javnost priznala. Ovde kroz tekst vidimo da je on bio odlično povezan sa uticajnim naučnim krugovima, i verujem da i pored sujete koja vlada i u tim sferama, veliki broj priznanja bi sigurno išlo na njegovo ime, samo da je možda on imao drugačije ponašanje i stil rada. Ogradjujem se da nisam baš kompetentan da dajem ovakve sudove, jer ne poznajem naučnikov život, ali mi izgleda neverovatno da se baš ceo svet, još u to doba tako zaverenički odnosi prema jednom naučniku.

    Sličnih primera zavere ima prema Rajhu (orgonska cev), medjutim utvrditi šta je tu istina a šta epsko pripovedanje, danas je jako teško zbog mnoštva dezinformacija. Zadržavam pravo da budem skeptičan i prema Tesli i prema toj javnosti koja ga je „pokrivala tišinom“.

    @ Velja Abramović

    60.000 x 50 = 3,000,000 eura, odnosno još i manje, ako se preskoče neki nepotrebni radovi.

    Mislim da to može da plati svaka vlada u svetu ili bolja istraživačka institucija, ako je zainteresovana. Osim rusa i japanaca, jel neko od drugih država otkupio kopiju te dokumentacije? Neki Berkli, MIT ili sličan faultet?

  • Čitajući komentare, ponovo uviđam jedno suštinsko nerazumevanje lika i dela Nikole Tesle, što implicitno govori o suštinskom nerazumevanju prirode, kao svega što postoji, i stanja u koje je ona nakaradno postavljena. Ja opet nikako ne moram biti u pravu. Naša realnost je da funkcionišemo u izuzetno skromnim okvirima svesti i spoznaje. A ako dozvolite, rekao bih i da mi obični ljudi nismo zaslužni za takvo stanje. Ono za šta smo eventualno mi odgovorni jeste nedostatak svesti o potrebi da se protiv te naše instruisane umne zatvorenosti, ipak nađe nekakav \"streptomicin\", koji opet postoji u svakome od nas. Povodom svake čvrsto izgovorene reči na ovom blogu, može da se otvori jedan ceo svet značenja i smisla. Nije dobro da čvrsto verujemo u sve što izgovaramo. Odakle je to naše verovanje, ko nas je tome naučio, i na kraju, šta to mi uopšte bespogovorno znamo? Osećam strašnu degradaciju koju sami ljudi čine sebi na ovom blogu, i to se nažalost odnosi i na sveukupno stanje ljudi danas, sa opšteprihvaćenim znanjem i svešću. Vidim kako se u slučaju Tesle izgovara \"naučnik\", i pri tom to predstavlja oličenje naučnika iz celokupnog našeg usađenog \"znanja\". Najveseliji primer takakvog naučnika je Proka Pronalazač iz Patkovgrada, za koga smatram da se pošteno bavi svojim poslom. I nije ovde pitanje naše borbe za vraćanje Tesli pripadajuće mu slave, ali je naša odgovornost dostizanje prekopotrebne svesti. Tu odgovornost imamo prema sebi i prema prirodi, što je na kraju jedna te ista stvar. Samim tim će i Tesla doći na svoje mesto u prirodnom poretku. S druge strane ne mora ni on da bude taj koji treba da obori sve naše predstave o realnosti i opšteprihvaćenim znanjima, ali iskreno mislim da ne bi bilo loše da nas podstakne na podizanje svesti i otvaranje ka nekim novim, možda naizgled besmislenim i nemogućim stvarima. Mi ta znanja već imamo u sebi, ali ona ne stižu da izbiju na površinu.

  • @ Zlatko

    Americka vojska ima sve,. zatim i Vatikan, jer je za dubrovacki arhiv mikrofilmovana zaostavstina…u vreme direktora Veljka Koraca, pocetkom sezdesetih…

  • Tesla je smatrao istinitom Budinu ideju o “ja” kao o iluziji. “Zaista,” govorio je, “mi nismo nista drugo do talasi u subjektivnom prostoru i vremenu i kada ti talasi isceznu, iza nas ne ostaje nista… Nema individualiteta. Ne moze se reci da talas u okeanu ima individualnost. Vi niste ista osoba koja ste bili juce; i ja sam samo niz pribliznih egzistencija, ne potpuno istih. Ovaj lanac je ono Sto proizvodi dejstvo trajnosti, slicno pokretljivosti slike, a ne moja subjektivna i pogresna predstava o mom realnom zivotu”. MOJ DODATAK: Postoji samo iluzorno sledovanje talasa jednog za drugim.JER NI KRETANJA NEMA KAKO GA MI VIDIMO. DELOVI BESKONACNOSTI NE MOGU SE PREMESTATI.POSTOJI SAMO VECNA SADASNJOST… ILUZIJA PROMENA UZROKOVANA VREMENOM KAO NAJDUBLJIM PRIRODNIM ZAKONOM, …… samo vreme je zakoniti, principijelni uzrok svake promene…

  • @VIctor kaze: Pazite da ne potrosite uludo zivot koji vam je dat, besmrtnost necete naci jer ona nije prirodna zakonitost.
    Da jeste, Tesla bi je vec resio.

    Abramovic pita Victora: Da li priznajete vaskresenje Hristovo? Da li priznajete besmrtnost duse?

    Dragi Victore, i Tesla je natprirodan, kao i Vi i ja. Sva Priroda je natprirodna…Covecanstvo nije ljudski proizvod,

  • @ Monsieur Abramovich
    Analizirao sam vase dosadasnje komentare, pisanje i vas site. Napravili ste mix svega i svacega. Od nauke, metafilike i religije, jedan mix vama dopadljivih slobodnih asocijacija. Nista nije konzistentno ni pouzdano, koristite isecke da bi podrzali slobodnu konstrukciju.
    Nema stvama ozbiljne rasprave. Krecete se u svom krugu istomisljenika bez ozbiljne samokritike, pa samo nastavite dalje, sa autoritetom da objasnjavate sve i svasta svojim recima.
    Good luck.

  • @Victor

    SVET JE JEDINSTVEN, jedna jedina beskonacnost, pa je zato sve u vezi, ali to ne znaci da je kod mene sve i logicki pomesano. To nije tacno.Koji istomisljenici? Sam sam na svetu. Nemam ja nikoga, prijatelju, i niko me i ne razume. Sam sebi se cudim da sam uopste do sada i ziv, posle svega sto su mi radili i rade….Zato u Boga u verujem

  • @ Vekimir Abramovic

    Ne. Ne g. Abramovic, vi ne verujete u Boga. Vi verujete u religijski sinkretizam, jer vas to oslobadja odgovornosti, i jer je to zabavno i uzbudljivo.

    Vi verujete i u budizam koji nema i ne poznaje Boga, i u hindusiticki panteon bogova, i u Lucifera koji je pao andjeo, i u naucnog boga, i u razne bogove raznih kultova, jedino ne verujete u jednog jedinog Boga, koji od vas trazi da imate samo jednog Gospoda Boga, „ne imaj drugijeh bogova do mene Jednoga“.

    Jer, taj jedan i jedini Gospod Bog, ne trazi od nas ono o cemu vi pricate, ni besmrtnost, ni nauku, ni jedinstvo vera, ni jedinstvo covecanstva, ni da mu tumacite vreme, prostor ili geometriju, on vas samo moli da se molite za sopstveno spasenje i spasenje drugih, i draza mu je molitva malih ljudi nego umotvorine fariseja i naucnika.

    Upitajte sebe kome se molite, kome verujete, kome se nadate? Cemu tezite? Gospodu Bogu sigurno ne, jer vas on nije poslao da spasavate svet nego sebe.

  • @Tepsijanac

    Dragi moj Prijatelju, u Boga se veruje samim postojanjem, to se ne radi recima, da ne kazem prepotentnim caskanjem o Bogu, jos potpomognutim tvrdnjom da onaj drugi, luciferijanac, masonski vestac i okoreli budista, Abramovic – pojma nema ko je Bog, i sta on od nas zaista trazi, dok onaj drugi, bozji poslanik na zemlji, pravi vernik i visokofrekventni hriscanski intelektualac – Tepsijanac, ne samo da zna da je Abramovic militantni bezboznik, nego se s Bogom zna i licno, ZNA BOZJE ZELJE…Oprostite, prijatelju, ali vasa prepotencija u poznavanju Boga i njegove prirode podseca me na suprotni ekstrem ateistickog bezumlja, mada cak i ateisti imaju povremeno krize bezvernistva, u teskim zivotnim situacijama… SPASAVANJE SEBE ZOVE SE EGOIZAM….ZAR JE ISUS HRISTOS SEBE SPASAVAO?

  • @ Zlatko

    Knjiga „Tesla medju maskama“ pogresno je nagradjena kao roman, jer je to samo niz nevesto romansiranih anegdota iz Teslinog zivota….ni po cemu nije roman, pa cak ni moderan roman. Rec „roman“ u knjizevnosti precizno znaci odredjenu knjizevnu formu.Knjiga je nagradjena politicki nasilno, verovatno telefoniranjem u pola noci predsedniku zirija – direktno….ALI STO JE VAZNIJE; U KNJIZI POSTOJI TVRDNJA DA JE TESLA IZ LJUBOMORE GURNUO SVOG BRATA DANETA NIZ STEPENICE I DA JE ON OD PADA UMRO…E MOJ PISTALO, PROPISTACE I TESLINO MLEKO MAJCINO OD TE CUDNE OPTUZBE: TESLA JE IMAO CETIRI ILI NAJVISE SEST GODINA KADA JE DANE PAO SA KONJA I POGINUO, KAKO SAM TESLA PISE U „My Inventions“. Pistalo zna bolje od samog Tesle sta je bilo. Ovu tezu o teslinom ranom zlocinstvu, inace lansira Donjolicka crkva (Kato- dole).

  • Rezonancija je istovremenost i ako menjamo periode prekidanja strujnog kola menja se geometrijski raspored magnetskih polja, odnosno uspostavlja se kretanje rotora motora i generatora iskljucivo promenom vremenske komponente. Kretanje je asinhronicitet. Ovo ocigledno pokazuje da je moguce postici promenu brzine rotora, a samim tim i njegove mase, promenom cistog vremena, bez dodatnog impulsa, tj. bez dodavanja sile. Nije li Teslino obrtno magnetno polje jos jedan dokaz vise u prilog tvrdnji akademika N.A. Kozireva da je Vreme ta jedinstvena i fundamentalna opstekosmi~ka sila?

    Iz Kolorado Springsa Tesla pise u Njujork svom prijatelju Johansonu kako je u „skrabotinama“ visokofrekventnih elektromagnetnih praznjenja otkrio um i kako ce uskoro on, Johanson, mo}i svoje pesme da cita Homeru, dok ce sam Tesla diskutovati o svojim pronalascima sa Arhimedom. Isto tako, u detaljnom dnevniku istrazivanja susrecu se opisi elektromagnetskih zelenih magli koji potpuno odgovaraju opisu magle, sto se pojavila prilikom nestajanja ratnog broda u Filadelfiji. Po povratku iz Kolorado Springsa Tesla izjavljuje u novinama kako je uspostavio vezu sa vanzemaljskim civilizacijama. Retko ko ga je tada uzeo ozbiljno. No, ima indicija da je Tesla nastavio svoja istrazivanja “paralelnih svetova” sam, u tisini, ne objavljujuci rezultate. Po svemu sudeci, izradio je aparat za podesavanje elektromagnetskih oscilacija sopstvenog mozga, tj. kontrolu svojih mentalnih aktivnosti i na taj nacin uspeo da bez napora komunicira sa vremenski pomerenim realnostima.

  • G. Abramovic vi izgleda niste ni svesni sta pisete? Pa ja vam se obracam kao malom detetu, objasnjavajuci na najbanalniji nacin sta je vera, ono sto deca nauce do 15 godina, bilo to u pravoslavlju ili u nekoj drugoj ozbiljnoj veroispovesti. Opsednuti ste sopstvenim idejama, potrazite pomoc. Duhovi vas vode.

  • … nisam znao sta je sinkretizam … a onda sam procitao ovo … i osvetlio se;

    „Sinkretizam se sastoji u prikupljanju više ili manje različitih elemenata iz spoljneg sveta, koji, gledano sa tog stajališta, nikada ne mogu biti zaista objedinjeni; to je, sve u svemu, neka vrst eklekticizma (…)“ – cika Rene Genon.

    … a sta je eklekticizam? … svetla mi dajte!

  • Postovani Naivni,

    Ako je Svet beskonacan, sve je objedinjeno, i sve je u n u t r a … nema nicega spoljasnjeg……To je moja slika istine da je Sve u Bogu.

  • Brate Velimire,

    Molite se za moje i spasenje sveta i svih neprijatelja vasih.

    Molite se za spasenja vasih bliznjih.

    Molite sa za sopstveno spasenje.

    Molite se iskreno i istrajno. Sto se iskrenije budete molili, srce ce vam biti cistije i lakse cete ga razumeti. Sto budete istrajniji, bolje cete razumeti sve sto vas sada interesuje i nacicete smirenoumlje. Molite se jednostavno, svojim recima, pred ikonom vaseg sveca zastitnika, Majke Bozije ili Isusa Hrista, nemojte se stideti. Ne umisljajte nikakve vizije, rituale, ne prizivajte cuda, zelene magle i utvare, to nije u duhu pravoslavlja i istinske vere. Vi ste skloni vizuelizaciji, zato tako olako baratate raznim znanjima i poluznanjima. Jedino mozete da zapalite svecu ispred ikone, kao simbolicki cin postovanja prema ikoni i kao simbol silaska Svetog Duha, ali ni to ne umisljajte, jer molitva nije meditacija, nije vizuelizacija, nije umisljanje, ni ocekivanje carolije, ona je vase posvecenje Istini i vasem najdubljem bicu.

    Ustrajete li u molitvi, mnogo toga cete otkriti a onda cemo za godinu, dve, ili kad razumevanje u vama zazivi otici zajedno na pecanje. Verujte mi, znacu iz vaseg pisanja kada bude trenutak za to. I verujem da cete uz iskrenu molitvu za par godina napisati veliku i istinitu knjigu o Tesli, onakvu kakvu Tesla i zasluzuje, jer imate podatke ali vam fali jos prorodnost misli da sve povezete.

    Bog vam pomogao!

  • Teslina fontana u Beogradu

    Za one koji ne znaju u Krunskoj ulici na Vračaru postoji Teslina fontana. Poznata je po tome što je zastakljena staklom u obliku kocke, i što većinom svojim izgledom zbunjuje prolaznike koji ne znaju o čemu se tu radi. Posebno što je mahom u nekoj zamagljenosti i magli, pa vam nije jasno ko je i šta time hteo reći, da li je to neka savremena umetnička instalacija, meteorološka stanica, parno kupatilo ili nešto drugo. A u stvari je fontana posvećena Nikoli Tesli. Ako je spazite, blizu Studentske poliklinike, znate o čemu je reč. U nastavku je link ka tekstu koji se bavi njenim trenutnim stanjem.

    http://www.nspm.rs/komentar-dana/teslina-fontana-i-lanjski-sneg.html

  • SRPSKA PRAVOSLAVNA MISAO

    Komentar dana

    Nikola Tanasić :

    TESLINA FONTANA I LANJSKI SNEG

    nedelja, 27. decembar 2009.
    „Spomenici su zalog i temelj kulture jednog naroda. Zaštita srpske baštine i spomenika kulture predstavlja nacionalni prioritet. Ko ne poštuje svoje spomenike i tradiciju, ne poštuje ni samoga sebe.“ Sve su ovo uobičajene krupne reči kojih se naši političari i kulturni poslenici obično prisećaju prigodom različitih praznika, okruglih jubileja, a pogotovo lokalnih, parlamentarnih, predsedničkih i svih ostalih izbora. Istovremeno, ako hoćemo da govorimo o kulturnoj bedi našeg naroda i države, a pogotovo naše društveno-političke elite, stanje naših spomenika prirodno je mesto da se počne.
    Šta sve tu nema da se kaže? Istorijski i religijski spomenici se ruže, vandalizuju i skrnave širom zemlje (a ne samo u „južnoj pokrajini“, na koju su uprte oči domaćih medija). Čini se da su jedini spomenici koji su pošteđeni rada džepnog noža ili auto laka oni koji se nalaze na nepopularnim i teško dostupnim mestima. Ali vandalizovanje je, dakako, najmanji problem. Nemar vlasti, koje se spomenika sete isključivo u toku kampanje (bilo izborne, bilo prikupljanja novca za nešto što sa tim spomenikom ima veze), glavni je razlog što je ovaj važan deo vizuelnog identiteta inače u mnogo čemu blistavog glavnog grada toliko zapostavljen i neugledan.
    Očuvanje spomenika jedno je pitanje, njihovo postavljanje – drugo. U akademskim krugovima krajnje je kontroverzna umetnička vrednost poklonjenih spomenika Sv. Savi, Sv. Ćirilu i Metodiju, te Aleksandru Puškinu, dok je i laicima jasno da spomenik Nikoli Tesli postavljen na istoimenom beogradskom aerodromu predstavlja najobičnije ruglo i svojevrsnu sramotu celog grada. Pre dve godine, kontroverze nije pošteđena ni „Teslina fontana“, konstruisana, navodno, prema izumiteljovoj zamisli i uz korišćenje njegovog malo poznatog patenta energetski štedljive pumpe, koju znalci u šali često nazivaju „svojevrsni perpetuum mobile“. Mnogo je krupnih reči odjeknulo u gradu oko ovog projekta. U pitanju je bilo „prvo ostvarenje“ Tesline ideje da „rekonstruiše slapove velikih reka“, koji bi se „kaskadno prelivali“ u „savršenoj ujednačenosti“ sa „velike visine“, ostvarujući efekat prelamanja svetlosti i praveći svojevrsni spektakl boja. I ne samo to – ovaj „jedinstven projekat“ biće napravljen, govorili su autori, tako da svako može kroz staklo da vidi Teslinu genijalnu pumpu, pa će fontana istovremeno biti, i „ukras grada“, i „naučni eksponat“ Teslinog muzeja, pored koga se nalazi.
    Kako je sve ovo dobro zvučalo dok je najavljivano! A šta smo dobili? „Kaskade“ su se svele na kišobrančić od pleksiglasa niz koji se sliva voda, savršena ujednačenost se izgubila već posle mesec dana, nakon što su atmosferski uslovi i (ne)kvalitet vode uzeli svoj danak, „visina“ se, dakako, svela nekih metar, dok svetlosnih fenomena nigde nije ni bilo. Istovremeno, stakleni pod fontane, koji je pružao pogled na ružno izbetoniranu jamu kroz koju je provučen niz vodovodnih cevi (koje se na vid ni po čemu ne razlikuju od „onih običnih“), isprljan je prilikom montaže fontane i kroz njega se uskoro nije moglo videti ni toliko. Najzad, da bi cela stvar „dobila na težini“ i da bi fontana mogla nesmetano da radi tokom cele godine, bez remećenja svoj jedinstvenog „perpetuum mobile“ ciklusa, ona je zastakljena, ali bez ikakve izolacije, pa je razlika u temperaturi i vlažnosti uskoro dovela do magljenja „akvarijuma“ u koji je postavljena, tako da se dobar deo vremena i sama fontana jedva mogla videti. (Da ne pominjemo da je ista takva „jedinstvena fontana“ podignuta godinu dana ranije u dvorištu srpskog manastira Preobraženja u Miltonu, u Kanadi.)

    Epilog? Nakon dve godine bitisanja ove neugledne (i dobrim delom godine nevidljive) fontane, koja je, eto, bar predstavljala Teslin patent (što nigde sa strane nije označeno prigodnom tablom, iako su autori potrošili znatne novce na „prostorno uređenje“ ugla gde je postavljena), na Beograd se spustio prvi ozbiljan sneg. I budući da su gradske i opštinske vlasti bile previše zauzete skupljanjem snega i (predizbornih) poena sa beogradskih ulica i bulevara, nikome nije palo na pamet da bi, možda, trebalo skloniti pola metra snega sa staklene kocke oko Tesline fontane. Pošto to nikome nije palo na pamet, pre nekih nedelju dana, paralelno sa topljenjem snega i povećavanjem pritiska na staklo, plafon se urušio i oštetio fontanu. Prisutni prolaznici imali su prilike da nauče praktičnu lekciju iz fizike, spoznavši zašto je sfera daleko primereniji oblik za staklenu kupolu od kocke, ali pre svega i to, koliko su zaista važni spomenici gradskim vlastima.
    Fontana Nikole Tesle, ma kako neuspelo rešena, predstavljala je spomenik opšteprihvaćeno najvećem imenu srpske istorije. Ljudima zaduženim za njeno održavanje teško je bilo da počiste sneg sa njene zaštitne kupole. I sada, dok leži tamo, posuta razbijenim staklom, nikome ne pada na pamet da ovu javnu, gradsku sramotu prekriju nekom ciradom i da nas makar slažu da se fontana „rekonstruiše“. Svakog dana, pored tog ugla prolaze skupi automobili kojima se pripadnici najmoćnije parlamentarne stranke voze do svog stranačkog sedišta, udaljenog svega par stotina metara. Njima prizor od koga prolaznici tužno okreću glavu očigledno ne smeta. Ili i dalje važi onaj stari stih „sa zadnjeg sedišta ne vide ništa, samo odmahuju rukom“?
    Da, spomenici su dobro mesto da se počne govoriti o našoj kulturnoj bedi.

  • Velimir Abramovic
    Odlican tekst, tacni navodi…Dodao bih da Tesla zahteva pre svega duhovno-naucnu propagandu, a ta je ostavljena akademicima, koji… po secanju navodim sekretara naucnog odeljenja SANU, Ing. Miljanica „Ma kakav naucnik, Tesla je jedan obican patentas…“, ili akademika Ing. Marincica: „Bezicni prenos energije je Teslina puka fantazija,koju nikada nije ostvario…“ Da je samo zapustena fontana,inace na doslovno deset metara od vecito zatvorenog Teslinog naucnog arhiva – Muzeja,i da je samo izuzetno los spomenik na aerodromu, Kostunicine prijateljice Drinke Radovanovic…ni po jada, Tesla je naucno sahranjen u Srbiji, vise nego IGDE U SVETU…Srpska naucna zajednica, koja je mafijaska, prezire i odbija Tesline ideje….

  • Svima koji ovo čitaju želim uspešnu novu godinu sa puno zdravlja i bez novčanih problema

    Evidentno je da postoji dosta ljudi koji poznaju Teslino delo i uvažavaju njegov doprinos nauci. Predlažem da sa žalopojki, nad svima poznatim stanjem stvari, nešto učinimo. Ako ljudi kojima je stalo ne preduzmu nešto, ni sledećih 30-40 godina se ništa neće ništa promeniti. Pa možemo valjda bar uputiti peticiju vlastima i skrenuti im pažnju na problem. Nemam utisak da se neko iz tih struktura uključio u diskusiju i da je prati. Ako ima još istomišljenika, pozivam ih da iznesu svoje ideje, trebamo li i šta činiti.
    Gnev, koji osećam kod gospodina Velimira sa kojim doživljava ovo nipodaštavanje grandioznog Teslinog dela, svakako može biti i motivacija. Možda je ovo o čemu govorim, borba sa vetrenjačama, ali ako je g. Velja raspoložen onda nas ima dvojica.

  • @ Batabre

    Dragi bato, inspirisao si me….

    DUHOVNA GORA SRPSKA
    I SRPSKA DUSA CISTA
    PREKO TESLE ZIVI
    PREKO TESLE LISTA
    NI PREKO BUDE, NI PREKO HRISTA

    Hrist je, prijatelji, jedan tudji igrac, sasvim nesrpskog duha, Tesla je nas, a mi smo iz neolita i najnovijeg tehnoloskog doba ujedno. Kada to shvate, oni koji to ne shvataju, naci ce pravu svoju dusu, a do tada lutace po Vatikanu i po Vizantiji, po Jerusalimu i po Rusiji…Pogledajte malo Dunav, i pogledajte malo samog sebe, rode moj, pronacicete tu slobodoumnog Teslu, a ne pravoslavca koji se ponizno klanja ruskom patrijarhu i tudjim ikonama iz Male Azije….klanja i priklanja zbog sile i nuzde, a ne iz ljubavi i vere

    Ljubav i svetlost za nas

    Tesla je pravi starosrpski Bogotrazitelj, iz razloga slobodne volje i mudrosti, a ne po naredjenju svestenstva…

Ostavite komentar

https://www.bastabalkana.com/wp-content/uploads/2019/04/Dr-Milena-Šćepanović-proktolog-hirurg-ordinacija-Proktomed.jpg
Golden Sweden Bitter GIF baner 336x280