Podeli dobar sadržaj sa prijateljima:

 

Zna se ko zna sve o gubicima “Večernjih novosti”

Ali se ne zna kako se dozvolilo da najtiražniji dnevni list u zemlji Večernje novosti napravi milionske gubitke

 

 

Zna se ko zna sve o gubicima “Večernjih novosti” večernje novosti logoOd trenutka objavljivanja teksta „Ko i zbog čeg želi da zaustavi ‘Večernje novosti’“, dobili smo više od hiljadu mejlova, poruka, telefonskih poziva, pisama, u kojima se izražava strah zbog mogućeg gašenja „Večernjih novosti“ i neverica da se, tako nešto, uopšte spominje. Opšta je ocena da bi to značilo gušenje javne reči i uvođenje informativnog mraka u srpsko društvo. Jedna od poruka koja nas je posebno dirnula, glasi: „Ukidanje ‘Večernjih novosti’ je ukidanje Srbije.“

Mi u „Novostima“ smo ponosni na takvu podršku i da nema drugih motiva, profesionalnih i ljudskih, to bi bilo dovoljno da u ovoj, možda i presudnoj borbi za očuvanje „Novosti“ u životu – učinimo sve što znamo i možemo. Hvala vam, cenjeni čitaoci i poštovaoci „Novosti“.

Došlo je do neformalne reakcije iz Vlade Srbije, uspostavljen je kontakt s Izvršnim odborom Kompanije „Novosti“ i iznet je jasan stav da nikom u državnom vrhu ne pada na pamet da dovede u pitanje izlaženje i opstanak „Novosti“. U tom smislu, najavljeno je da će u nekoliko sledećih dana predstavnici Vlade početi da rešavaju probleme koji postoje između „Novosti“ i „Štamparije Borba“, a o čem je, detaljno, bilo reči u otvorenom pismu Kolegijuma „Večernjih novosti“ Vladi Srbije i srpskoj javnosti.

Da bi predstojeći razgovori bili maksimalno produktivni i efikasni, dostavili smo Vladi Srbije neke, javnosti potpuno nepoznate, činjenice koje u značajnoj meri osvetljavaju problem između „Novosti“ i „Štamparije Borba“ i jasno ukazuju na to gde treba tražiti i odgovore i rešenje. Evo tih činjenica.

Kao što je rečeno u saopštenju Kolegijuma „Večernjih novosti“, 2003. „Novosti“ i „Štamparija Borba“, kupile su, zajednički, u ravnopravnom ulaganju, mašine za štampanje, vrednosti preko osam miliona evra. Ideja je bila da se obezbedi dugoročno stabilno poslovanje obeju firmi. Nije obezbeđeno. To je poznato, ali nije poznato nešto drugo.

Deset godina, od 2003. do marta 2013, isti ljudi koji danas vode „Štampariju Borba“, bili su, istovremeno, u najužem rukovodstvu Kompanije „Novosti“, na mestima: direktora za proizvodnju, investicije i razvoj, komercijalnog direktora, finansijskog direktora i izvršnog direktora Kompanije. Dakle, istovremeno su bili „tamo i ovamo“. S platama i u „Novostima“ i u „Štampariji“. Dostavićemo Vladi Srbije i te iznose.

Ko bolje od ovih ljudi zna odgovor na pitanje zbog čeg „Novosti“, do dana-današnjeg, nikad nisu imale ni dinara koristi od zajedničke mašine?!

Ko preciznije od njih zna da kaže pod kakvim okolnostima je napravljen dug „Novosti“ prema „Štampariji“, zašto je napravljen, odnosno zbog čeg su „Novosti“ deset godina zakidane iz dana u dan, uprkos investiciji od preko četiri miliona evra?!

Ko bolje od njih može da objasni kako su „Novosti“ napravile 11 miliona evra duga, koliko je nov menadžment zatekao u maju 2013, odnosno, kako je jedan list koji je i onda i danas najtiražniji u Srbiji, uopšte došao u tu situaciju?!

Danas isti ti ljudi traže od novinara i ostalih zaposlenih u „Novostima“ da vrate dug koji su oni napravili. Pritom ističu kako štite državni kapital koji se, kažu, pokušava preliti u privatnu firmu. Podsećamo da su „Novosti“, čija je privatizacija pod revizijom, firma kojom upravlja Vlada Srbije.

Pitamo, čiji su interes, pre privatizacije „Novosti“, štitili sadašnji čelnici „Štamparije“ kad su – zaposleni „i tamo i ovamo“ – zakidali Kompaniju „Novosti“ ne umanjujući račune po osnovi zajedničkog ulaganja, niti su u kasu „Novosti“ uplaćivali novac ostvaren štampanjem izdanja drugih izdavačkih kuća.

Srbija je „na talasu“ do sad nezabeležene borbe protiv kriminala i korupcije. Čvrsto verujemo da će nova vlada nastaviti taj veliki posao, bez kog nije moguća moderna, pravno uređena Srbija. U tom smislu, neophodno je sprovesti sve istražne radnje nadležnih organa i u Kompaniji „Novosti“ i utvrditi ko je sve i na koji način doprineo tom da skoro 4.000 ljudi, zbog direktno ugrožene egzistencije, strepi od gašenja „Večernjih novosti“, kao posledice višegodišnjeg poslovanja koje je u ogromnoj meri kreiralo sadašnje rukovodstvo „Štamparije Borba“.

UNS TRAŽI REAKCIJU DRŽAVE

Udruženje novinara Srbije (UNS), zatražilo je da zastupnici državnog kapitala u Kompaniji „Novosti“ i „Štampariji Borba“, bez odlaganja, objave podatke o međusobnim finansijskim odnosima tih kompanija i izrazilo zabrinutost zbog blokade računa „Novosti“, što može prouzrokovati kraj izlaženja „Večernjih novosti“.

Udruženje je zabrinuto što je „Štamparija Borba“ blokirala račun Kompanije „Novosti“ na iznos od 187 miliona dinara, čija posledica može biti prestanak izlaženja najtiražnijeg dnevnog lista u Srbiji i na prostoru bivše Jugoslavije, navodi se u saopštenju.

Kako se navodi, UNS zahteva da se javno saopšte podaci, s obzirom na to da je država vlasnik oko 37 odsto Kompanije „Novosti“ i gotovo 80 odsto „Štamparije Borba“. U saopštenju, UNS podseća da je privatizacija „Novosti“ jedna od 24 sporne privatizacije, prema nalazima Evropske komisije.

Takođe, UNS podržava zahteve novinara „Večernjih novosti“ da se javno saopšte činjenice o finansijskom stanju Kompanije i da se problemi rešavaju bez politizacije.

Izvor: „Večernje novosti“
Priredio: V. V. M.

oOOo

Podeli dobar sadržaj sa prijateljima: