Glumci: David Niven, Gregory Peck, Anthony Quinn …

.

Priča:

Britanski tim je poslat da pređe preko okupirane Grčke teritorije i uništi ogromne Nemačke topove koji paze na ključne strateške pozicije.

.

Moj osvrt:

Ne gotivim puno ratne filmove koji se zasnivaju na samoj borbi, na bitkama i konstantnoj pucnjavi. To nekako ume da zamori. Više volim nešto što se dešava u to ratno vreme ali da ima sasvim drugu tematiku. Što se tiče tih filmova Where Eagles Dare je nešto najbolje što sam tu gledao. Ovaj film dosta podseća na to genijalno ostvarenje.

Šta je ovde super? Pa ono što ljudi prilično gotive, skoro neizvodljiv plan u skoro samoubilačkoj misiji. Ovde je to predstavljeno na sjajan način jer se pazilo na svaki mogući aspekt tako da nema onih glupavih propusta tipa kako da nema stražara na nekoj lokaciji i slično. Takođe nema nekih preskakanja u kojim biste se pitali kako je taj tim dospeo negde, tako da kada se sve to sagleda, nijednog momenta vaša inteligencija neće biti uvređena.

Scene su zaista dobre, pogotovu one koje se dešavaju u surovim prirodnim okruženjima. Penjanje niz strmu liticu je odlično predstavljeno i te scene su prilično napete. Što se tiče glumačke ekipe, okupljena je elita tog doba i njih predvode Gregori Pek, Dejvid Niven i Entoni Kvin. Od svih, najveći majstor je po meni ovaj koji je tek treći pomenut. Čovek baš lagano glumi i ostavlja zaista dobar utisak. Film me je u potpunosti zadovoljio i verujem da bi me i oduševio da nisam gledao fenomenalni Where Eagles Dare, tako da vam ga toplo preporučujem.

Zanimljivosti:

Entoni Kvin je proveo deo drugog svetskog rata u Albaniji gde je organizovao gerilske snage. Jedna od lokacija gde je sniman film je preimenovana u „Zaliv Entoni Kvin“ posle saznanja da je čuveni glumac kupio imanje u blizini. Ovo je jedini film u kom Dejvid Niven puši. Ovaj film nije zasnovan na istinitim događajima. Mnogi su bili začuđeni što je Stenli Bejker koji je tada bio najpopularniji Britanski glumac, prihvatio ovako malu ulogu.

Za vreme snimanja dosta glumaca je bilo u svađi a najviše od svih Entoni Kvin i Gregori Pek. Kasnije su svi uspeli da se udruže pomoću neprestanih partija šaha. Dejvid Niven je smatrao da je on totalni promašaj za ovu ulogu, međutim kasnije je promenio mišljenje i smatrao je da mu je ovo jedna od najboljih uloga. Ovaj film je imao najveću zaradu 1961. a sa, za to doba, neverovatnim budžetom od 6.000.000$ bio je najskuplji film dugo vremena.

Naj scena:

Iščekivanje …

. . .