Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Web

Kako i koliko zaraditi pare od web oglasne mreže AdSense oglasi i ppc

SEO Anonimus

 

Ko, koliko i kako može zaraditi novac na internetu – Adsense oglasi u Americi i u Srbiji

Adsense oglasi kao business case i statistika koliki su prihodi od web oglasnih ppc mreža na različitim tržištima

 

 

adsense, mreža, novac, oglasi, oglasna, pare, cena po kliku, postioci, ppc, prihodi, zaradaVideo prijatelj da na mom sajtu stoje AdSense oglasi kao što ih ima i Bašta Balkana na ovom portalu i odmah počeo da razmišlja koliko zaradjujem. Vrte se neki zanimljivi oglasi kao što je Nike, GE, Motorola, ATT, pa se zapitao koliko mi to plaćaju da budu na mom sajtu. A često me poznanici pitaju jedno te isto pitanje: „Koliko novca se može zaraditi na internetu od bavljenja web-om“.

„Mnogo. Nebo je granica“ – odgovaram lakonski.

„A kako se može zaraditi novac od web sajta. I koliko novca se može zaraditi. Na koji način“ – pitaju dalje.

„Ima raznih načina kako se novac zaradjuje od web sajta ili pružanja usluga na internetu. Možete zaraditi od par desetina US dolara do par desetina hiljada američkih dolara mesečno, ako znate kako. I ako je to moguće. Ali, uvek ima to jedno ali … morate znati gde je moguće zaraditi novac i znati lokalna pravila igre“ – nastavljam da im pričam priče i prodajem maglu. „Prodaja magle“ je inače omiljen način od koga mnogi web i internet eksperti zaradjuju novac od pitača kao što su moji prijatelji.

Zašto sam počeo ovu priču?

Zato što postoji mnogo „priča o zaradi na internetu“ ali su mnoge lažne. U Srbiji jako mali broj ljudi stvarno zaradjuje od bavljenja internetom i web-om, što je prava šteta, jer je internet jedno slobodno globalno tržište roba i usluga na kojem se veština i znanje isplate. Medjutim, osnovni razlog zašto mali broj ljudi ovde zaradjuje a većina uglavnom mašta, je u tome što smo mi malo, jadno i siromašno web tržište sa malo novca koji njim teče. Svoju tvrdnju ću obrazložiti podacima i uporedjenjem podataka za zaradu koju ostvare Google AdSense oglasi koji postoje i ovde i tamo u Americi.

Pošto imam svoje sajtove u Americi ali i klijente u Srbiji i regionu, mogu da uporedim osnovne parametre u web marketingu i prihode od oglasnih banera i oglasnih mreža. Pošto Google ima vrlo striktna pravila šta sme a šta ne sme da se objavljuje od podataka, razumećete da ne smem da navodim izvore podataka, da Google ne bi banovao nekog od navedenih sajtova. Na svojoj koži sam osetio jednom strogost Googla kao kompanije, što inače vrlo cenim, jer kako su strogi u definisanju i primeni pravila, isto tako su strogi i u redovnim isplatama zaradjenog novca. Pošten posao. Fair deal.

.

Primer za prihod – Google AdSense oglasi

PPC oglasi ili „Platim ti po kliku“ su oglasni sistem u kome Google AdSense oglasna mreža plasira oglas oglašivača kroz niz sajtova. Svako ko na nekom sajtu pronadje takav oglas i klikne na njega, vlasnik sajta prihoduje od tog klika, od nekoliko centi do nekoliko desetina dolara. Što više klikova i što su oglasi skuplji – zavisi od AdWords-a, to ima više prihoda za vlasnika sajta. Postoji još nekoliko konkurenata Googlu u tom poslu ovde. To su sledeće oglasne web mreže za ppc oglase u Srbiji: E target, Htt pool, Zepter, …

Pratićemo dva ključna parametra te igre na web-u:

Page CTR – procenat onih posetilaca koji kliknu na oglas pri poseti vašim stranama

CPC  – cena klika

Imate na primer sajt koji se bavi pružanjem servisnih informacija i imate AdSense oglase. Ljudi dolaze i posećuju vas. Imate dve hiljade posetilaca dnevno koji pregledaju po 2,5 strana u proseku, odnosno 5000 pregledanih strana i na njima vide ponudjene AdSense oglase.

.

Prihod u Srbiji koji donose AdSense oglasi izgleda otprilike ovako:

Page CTR – 1%  (1% kliktanja na 5000 pregledanih strana je 50 klikova)

CPC – 5 centi  (prosečna cena po jednom kliku koju dobije vlasnik sajta)

Prihod: 50 klikova x 5 centi = 2,5 US dnevno  (75 dolara mesečno)

.

Prihod u Sjedinjenim Američkim Državama izgleda malo drugačije za isti broj poseta:

Page CTR – 3%

CPC – 20 centi

Prihod od oglasa: 150 x 20 centi = 30 US dolara dnevno  (900 US dolara mesečno)

.

Zaključak je očigledan, za isti broj poseta, u Americi se zaradi 12 puta više. To jest, vaš rad je 12 puta bolje plaćen tamo nego u Srbiji. A imate da uradite isti posao i tamo i ovde da bi privukli publiku na svoj sajt i da bi oni kliktali na oglase koje im nudite.

Zašto je ovoliki jaz u prihodima?

.

Razlike izmedju američkog i srpskog web marketa – opis internet tržišta za web marketing i koliko ćete zaradjivati u Srbiji

.

Osim toga što u Americi ima 20 puta više stanovništva, što je ekonomija stotinama puta jača, i što ima nezamislivo više para, pa je internet tržište mnogo razvijenije i bogatije, tu su i neke kulturološke razlike. Objašnjenja za razliku koju smo prikazali za zaradu preko web oglasnih su jednostavna i kratka:

–          U Americi ima više zanimljivih oglasa i mnogo više oglašivača koji vas izazivaju kao posetioca da kliknete – ima mnogo oglasa koji su linkovani sa vašim interesovanjima i potrebama, otuda veći broj procenta page ctr-a. Kod nas je jako mali broj oglašivača a oglasa za neke stvari apsolutno i nema.

–          Isto tako, SEO je mnogo bolji na američkom tržištu, ima mnogo više ciljanih kupaca, pa je i filtriranje onih koji dolaze na vaš sajt bolje, jer dolaze oni kojima treba vaš sadržaj i koje čekaju oglasi koji su im adekvatni. Time se ja bavim, da dovedem prave posetioce na vaš sajt. U Srbiji nema takvih oglasa a malo ko se i bavi segmentacijom posetilaca-kupaca, jer ih i onako ima malo, pa za mene i nema posla u Srbiji.

–          Amerikanci se ne plaše da kliknu na oglas, jer znaju da na AdSense oglasima mogu da dobiju neku ekstra ponudu i priliku za povoljnu kupovinu a kako oni sve plaćaju kreditnim karticama i preko interneta, oni su podsticani da istražuju web oglase, dok su u Srbiji svi u strahu od prevare, da će neko da ih pokrade, pa do toga da ne mogu da plaćaju preko web-a jer nemaju karticu ili Pay pal, i naravno mnogi nemaju para, itd.

–          Oglašivači u Americi se stvarno trude da preko AdWords-a plate ključne reči da budu bolje pozicionirani, tamo je žestoko takmičenje za nametanje kupcima, zato i jedan klik tamo košta mnogo više. Imao sam klik koji je koštao i 20 US. Jednom doduše, ali je zabeleženo. Kada je dobra segmeniranost kupaca i matchovanje sa posetiocima, prosečna cena po kliku prelazi 50 centi.

Dakle, ako počinjete svoj web business u Srbiji i bazirate se na prihodima koje vam donose Adsense oglasi imate jednostavnu kalkulaciju da izračunate koliko ćete novca zaraditi. Pomoći ću vam u tome kratkim primerom u kome vam je 1% konverzija pregleda strana u klik, cena klika vam je 5 centi, a broj pregledanih strane je 2 puta veći od broja poseta – to su sve neki srpski proseci, manje više:

Adsense oglasi u Srbiji – ključni parametri konverzije poseta u prihode.

Posete                 Broj pregleda             PCTR       CPC        Prihod US dnevno        Mesečni prihod

500                         1,000                                     1%          0,05        0,5 US dolara dnevno         15 US

5000                      10,000                                   1%          0,05        5                                              150

50,000                   100,000                                1%          0,05        50                                           1,500

500,000                1,000,000                             1%          0,05        500                                         15,000

.

Sad imate ovu neumoljivu statistiku i možete proceniti gde ćete se naći sa vašim sajtom, blogom forumom, i koliko možete da prihodujete i kada. Naravno, ta statistika se može poboljšati i promeniti ako znate kako, ali ne dramatično. Rata konverzije kod AdSense ili nekih drugih oglasa može biti malo bolja, broj pregledanih strana može biti malo bolji, jedino što ne može biti bolje je cena klika, koji je ključna kategorija koja se neće dugo vremena promeniti ovde.

Znajte da to nisu jedini prihodi na sajtu, ovo je dato samo kao primer koliko zaradjuju AdSense oglasi, ali se odnosi i na druge stvari. Za zaradu su tu još i Affliate programi, AdWords, AdDollar, baneri, promo tekstovi, kuponi, servisne usluge, e commerce i e shop, e consulting i edukacija, i šta sve još ne, ali malo toga kod nas stvarno funkcioniše. Suština je da idete na tržište gde ima novca: SAD, Kina, Evropa, UK, Brazil, …

Srećno!

. . .

Ukoliko ste zainteresovani za saradnju sa SEO Anonimus timom i unapredjenje rada i posećenosti vašeg sajta, javite nam se elektronskim putem, preko mail adrese Redakcije bloga:     bastabalkana /at/ gmail.com

 

12 komentara

  • @ Zorica Stanic

    Ne učlanjujete se ni na kakve sajtove nego ako imate vaš sajt prijavljujete ga oglasnim mrežama kao što su Adsense, Etarget, Httpool. I kada vam oni odobre da ste njihov član postavljate kodove „njihovih oglasa“ na vaš sajt. Onda, ko klikne na taj „njihov“ web oglas na vašem sajtu, vi dobijete dinar do tri po kliku.

    Na primer, oglasi koje vidite na Bašti Balkana su iz oglasne mreže Adsense. Bašta Balkana se prijavila kod Google Adsensa, oni su im odobrili članstvo jer im je sajt posećen i nije problematičan. Adsense ne odobrava svima puštanje oglasa.

    Kada su dobili dozvolu od Adsense oglasne mreže, baštovani su definisali gde će da im stoji oglas na sajtu i na konzoli Adsense-a napravili za tu veličinu oglasa kod – skriptu, koju su postavili na svoj sajt. Preko tog koda Google zapravo pušta oglase drugih oglašivača. Ako neki posetilac klikne na taj oglas, blog zaradjuje tih dinar, dva.

    Napomenuću da je strogo zabranjeno da sami baštovani klikću na oglase koji su na ovom blogu, jer će im biti ukinuta saradnja. Tako i vi sutra kada dobijete dozvolu za oglase neke web oglasne mreže ne možete na njih da klikćete sami i da sebi pravite zaradu jer ćete biti banovani i isključeni sa oglasne mreže zauvek, i zadnji prihodi vam neće biti ni isplaćeni.

    A da mogu da saznaju ko klikće a ko ne klikće na oglase, u to nemojte sumnjati 🙂

  • Na svojim sajtovima imao sam Google, Zepter i Etarget. Prezadovoljan sam Google-om, zatim Zepterom, tako da ih i dalje koristim; a Etarget sam uklonio (izuzetno siromašno kliktanje, a i klikovi su im užasno jeftini). Najskuplji klik na Google je vredeo 2,28$. Kod Zeptera klik uglavnom vredi 4 centi, najveća zarada po kliku je bila 8 centi.

  • Je li zna neko moze li se registrovati na etarget bez frime. Posto vidim na sajtu da imaju obavezno polje naziv firme. Nigdje nisam nasao njihove statistike, ali vidjam njihove oglase kroz adsense pa mi se cini da im bas i ne cvjetaju ruze.

    Kod mene CPC na adsense pada iz dana u dan pa bih nesto mjenjao sa 0.6 sislo je na 0.2

  • @ qpes

    Možete se registrovati na E Target kao fizičko lice, u polje naziv firme ukucavate naziv sajta.

    CPC vam pada jer je verovatno GooGle Adsense pustio vaučere sa besplatnim oglašavanjem. Svojim partnerskim firmama koje prave media planove za klijenta za AdSense s vremena na vreme daju čekove vaučere u iznosu od 70 eura za besplatno oglašavanje.

    Takva agencija taj ček pokloni nekom potencijalnom klijentu, on počne da se oglašava, vidi se na vašem sajtu u AdSense oglasima ali klik na taj oglas vama ne donosi ništa, jer je CPC=0 eurocenti za taj oglas. To vam u proseku snizi CPC jer imate klikove sa 0 zarade.

  • @Zlatko
    Vjerovatno ste upravu. U stalno se pojavljuju novi oglasi koji su totalno nerelavantni. .de .it .si sve sam to ubijao ali stalno stizu novi i novi.

  • dobar dan prije par dana sam dobio adsens oglase i povezao sam fb stranicu sa blogom.interesuje me da li mogu svoju stranicu na fb dodati u neke grupe radi posjecenosti

Ostavite komentar