Nikola Tesla – šta nam je ostavio genije … #2
9. decembar 2009. u Čovek, Nauka | |88 komentara |
Dr Velimir Abramović
* * *
.
Nikola Tesla i spiritizam
.
Pokušavajući da rekonstruišem Teslin društveni život, koji je bio vrlo bogat, njegove veze sa uticajnim ljudima tog vremena, otkrio sam da su mu lični prijatelji bili iz kruga engleskih spiritualista, velikih naučnika koji su pokušavali da naucno dokažu egzistenciju duše umrlih ljudi i posle smrti, egzistenciju duše van tela. To su bili Vilijem Kruks, čovek koji je 1915 – 1918. godine vršio dužnost predsednika Royal Society of England, a još u XIX veku bavio se spiritualizmom kao naučno teorijskim saznanjem i spiritizmom kao tehnikom održavanja kontakata sa umrlim osobama.
Preko 40 godina Kruks je eksperimentisao i neki od čuvenih medijuma bili su opisani u njegovim naučnim radovima, kao što je to Daglas Houm, čovek koji je bio u stanju da telekinetički svira harmoniku, zatim, da levitira i najzad, bio je u mogućnosti da smanjuje težinu tela, za šta postoje mnogi dokazi u Kruksovim eksperimentima. Vilijam Kruks je bio inače eksperimentalni fizičar prvog ranga, poznate Kruksove cevi zapravo su prve katodne cevi, dakle pre Lenardovih i Roendgenovih cevi, zatim izumitelj spintariskopa, sprave za prebrojavanje radioaktivnih čestica u gasovima. Bavio se hemijom i pronašao element Talijum.
Drugi naučnik bio je Oliver Lodž, takođe Teslin prijatelj iz engleskog spiritualističkog kruga koji je kao rektor univerziteta u Glazgovu pisao udžbenike iz fizike koji se i danas smatraju najboljim srednjoškolskim udžbenicima. Oliveru Lodžu sin je poginuo u Prvom svetskom ratu i on je sa njim po sopstvenim rečima održavao redovnu komunikaciju.
Treći je bio Lord Kelvin, koji se bavio teozofijom i bio uveren da etar postoji. Bili su to Teslini lični prijatelji kao i tri američka predsednika, Teodor Ruzvelt, Vilijam Harding i Vudro Vilson. U svoje vreme Tesla je vrlo često izlazio na naslovnim stranama New York Times-a i ni najmanje nije bio usamljen. Utoliko je neobičnije što je danas u ovakvoj meri zaboravljen. U Srbiji Tesla takodje nije naročito cenjen od stručnih ljudi. Elektrotehnički fakultet u Beogradu nije dao niti jedan doktorat ili magistraturu, pa čak ni diplomski rad, na osnovu proucavanja Teslinog dela.
Ali, Tesline ideje bude mastu na Istoku. Nedavno je u emisiji na drzavnoj ruskoj televiziji, emitovanoj za svih petnaest casovnih zona Rusije, jedan od najvecih ruskih akademika, Ribakov, govorio o tome kako je iskljucivo objasnjenje za Tungusku katastrofu 1908. godine zapravo test Tesline kule Vardenklif izgrađene na Long Ajlendu, koja je bila u stanju da celokupnu planetu zemlju uhvati u rezonantno kolo, jer je tako bila i konstruisana. Ruski naučni novinar Pravdivcev otišao je u kongresnu bibilioteku u
Vašington i pronašao podatak da je Tesla poslao u martu 1908. godine svog asistenta Šerfa u Kongresnu biblioteku u Vašington da trebuje detaljne karte Sibira, posebno Tunguzije, a eksplozija se dogodila 30. jula u sedam sati i sedam minuta i uzrok je do danas ostao nepoznat iako su Rusi detaljno ispitivali mesto navodnog udara komete ili ledenog meteorita ili kako je to Pjotr Leonidevič Kapica pretpostavio vrlo malog parčenceta anti-materije koje je uspelo da prođe kroz atmosferu.
Početkom XX veka sa razvojem kvantne mehanike i relativističke teorije Tesla je na izvestan način izašao iz fokusa zvanične svetske nauke i praktično je preostalih 38 godina (1905-1943) do smrti u Njujorku, radio u potpunoj usamljenosti razvijajuci sopstvenu teoriju materije, sopstvenu teoriju prostora, i vremena i onoga što je on, po Aristotelu, zvao - luminoferozni etar, dakle, prameterije, materie prima iz koje nastaje sva druga ’teška masa’.
U međuvremenu odbio je poziv i Lenjina i Staljina da ode da radi u Sovjetski Savez, gde su mu nudili bajkovite uslove, a nije održavao naučne kontakte ni sa Srbijom jer tu nauka prosto nije bila na tom nivou da bi joj Tesla bio od pomoći.
Redovni član srpske akademije nauka postao je tek sa punih osamdeset godina (1937) na predlog Đorđa Stanojevića i to tek posle trećeg glasanja. Ali, Tesla za to nije mario, iz jednostavnog razloga što je bio ne izvan politike i izvan društva, nego iznad njih. Nije se interesovao za bilo kakve počasti ili slavu koju bi mu donelo priznanje njegovog istorijskog rada.
Istražujući obiman materijal koji je Robert Uth prikupio za film o Tesli i koji nažalost zbog intervencije televizije SBS koja je otkupila film i poslala svog montažera da izbaci sav relevantan materijal iz konačne verzije - nije ušao u ono sto je došlo do publike, otkrio sam da je 1942. godine u jesen, dakle svega nekoliko meseci pred smrt, Tesla napisao predgovor za knjigu tadašnjeg potpredsednika Amerike, Ruzveltovog potpredsednika, Henrija Volasa, koji je bio levičarskih uverenja i koji je napisao knjigu The Age of The small man (Doba malog čoveka).
Pošao sam tim tragom i otkrio da je Henri Volas 1934. godine bio ministar poljoprivrede Amerike, što je u Americi velika funkcija i da je tada bio učenik cuvenog ruskog misticnog slikara Nikolaja Reriha, jednog od osnivača Ruskog kosmizma i vrlo visokog teozofa. Vazan je podatak da su Rerih, ezoterik masonske provenijencije i ministar Henri Volas, 1934. i 1935. godine zajedno putovali Mongolijom, Srednjom Azijom i stigli čak do Mandžurije u Kini, jer je Rerih pokušavao da osnuje sopstvenu državu od Tibeta, Mongolije i delova Altaja, kao i delova starih Himalajskih kraljevstava. Ovo mu nije uspelo zbog Staljinove intervencije kod Ruzvelta koji je Rerihu ukinuo podršku za taj poduhvat. Međutim, kao mističnu odmazdu, Nikolaj Rerih je Henriju Volasu predložio da se promeni revers dolara, dakle, da se na dolar unese crtež piramide sa svevidećim okom, veliki pečat SAD kao i drugi znaci koji se i danas tu nalaze. Do 1934. na reversu novčanice od jednog dolaru je pisalo samo ’one’. Za knjigu Rerihovog učenika Volasa, Tesla piše pogovor. Kako se to desilo, to nisam uspeo tačno da utvrdim, ali pretpostavljam da je ta veza išla dvostruko, preko ruskog masona Paje Radosavljevića i američkog masona i Teslinog sestrića - Save Kosanovića, koji je na kraju čitavu Teslinu zaostavštinu preneo kao lično nasleđe, dakle, kao sopstvenu imovinu u Srbiju i na taj način lišio Ameriku njenog tehničkog osnivača.
Iako je bio građanin Amerike od 1884. godine, po Teslinoj smrti 1943.g, njegovi naučni radovi smešteni su u Biro za imovinu stranaca. Ovo zvuči besmisleno kada se zna da Tesla rođen1856. godine u državi Austriji, u delu naseljenom Srbima, dakle u državi koja 1943. godine nije postojala u istom obliku i nije imala istu teritoriju. Čudnim prebacivanjem Tesline imovine u biro za strance legalizovan je inace ilegalni transfer njegovih stvari u Beograd.
Sam Sava Kosanović radio je u diplomatiji kraljevine Jugoslavije a zatim se približio Titu i partizanima i kasnije bio i ambasador Titov u Americi i takođe Ministar spoljnih poslova. Sava Kosanović je aktivno pripadao organizaciji Američkih masona i čak je sačuvan njegov govor u masonskoj loži u Koloradu, i nalazi se danas u Teslinom muzeju. Poznato je da su Henri Volas i Sava Kosanović napisali tekst Tesline podrške Titu, koji je Tesla samo neznatno redigovao i zatim potpisao. U to vreme direktor FBI bio je čuveni Edgar Huver kome je Henri Volas bio neposredni predpostavljeni. I Sava Kosanović takođe je radio za FBI i kao takav je postao član Titove zapadne grupe za podršku. U tenutku Tesline smrti koja je bila u periodu od 5-7 januara 1943. godine Sava Kosanović nije kontaktirao Teslu. Zašto?
On je 5-og januara pošao u hotel New Yorker kod Tesle, međutim, zaustavila ga je policija na ulici i tražila mu dokumenta. Imao dokumenta, ali agenti su rekli da ona nisu u redu i da moraju da ih provere i odveli su Kosanovica u pritvor iz koga je pušten 7-og januara ujutru. Iz zatvora, Kosanović je otišao u svoj hotel da se istušira s namerom da odmah posle toga ode kod Tesle. Dok se tuširao, stekao je gosta, Mirka Markovića, takođe zanimljivu ličnost, generala koji je kasnije završio i kao staljinista na Golom otoku, a u to vreme je u Pitsburgu bio glavni urednik lista Slobodna Reč, koji je finansirala Kominterna. On je neočekivano, verovatno po nalogu, doputovao iz Pitsburga avionom u Njujork, i tako se desilo da zajednički Sava Kosanović i Mirko Marković odu u Teslin hotel. Tamo su već zatekli policiju koja je fotografisala Teslinu sobu, ali i sve Tesline stvari, još uvek netaknute. Tesla je imao apartman u kome je u jednoj sobi bila njegova labaratorija a u drugoj je spavao radio teorijski. U labaratoriji je bilo mnogo prototipova raznih aparata. Na očigled Mirka Markovića i Save Kosanovića došla su tri manja vozila iz Pentagona i sve aparate iz sobe su odneli vojnici a takođe i tehničke crteže koji su bili A3 formata i veći i nalazili se u spavaćoj sobi u velikom namenskom ormanu.
Taj mozda i najvažniji deo zaostavštine nikada nije došao u Beograd. Moja pretpostavka je da ako je neko hteo da nastavi Teslin rad i posle njegove smrti, onda je naravno idealno bilo da se kompletno njegovo naučno nasleđe zvanično prebaci na mesto na kome će ono biti sahranjeno bolje nego Titanik na dnu okeana. Jer niko se posle 1952.g., uključujući naš Elektrotehnički fakultet, Akademiju nauka, pa čak i slobodne istraživače nije ozbiljno bavio arhivom. Od 1956. godine do danas ta arhiva je još uvek nesređena i nedostupna javnosti u celini, na zahtev se stalno izdaju jedna te ista poznata dokumenta i tako je vec decenijama.
Pomenuti Mirko Marković koji se tako iznenadno umešao u stvari Teslinog nasleđa takođe je veoma čudna ličnost. Prijatelj Hemingveja, još iz Španskog građanskog rata, gde je bio komandant „Americke internacionalne brigade Džordž Vašington“, pri kojoj je Hemingvej bio ratni dopisnik, i posle je odlazio na Kubu kod Hemingveja. Kada se vratio u Beograd, Tito ga je konfinirao na Goli otok. Po odsluženoj kazni bio je profesor političke ekonomije na Pravnom fakultetu sve do smrti i ostavio zanimljive memoare.
Nastaviće se ...
. . .
Treći deo texta o Nikoli Tesli
.
Tagovi: Daglas Houm, Henri Volas, Lord Kelvin, masoni, muzej, New Yorker hotel, Nikola Tesla, Nikolaj Rerih, Sava Kosanović, Teslini izumi, Tunguska katastrofa, vatrene lopte, Velimir Abramović, Vilijem Kruks, Westinghouse, zaostavština

















88 komentara
saturn
12. decembar 2009. u 14:56.
| Stalna veza
@ Abramovic
Hvala na objasnjenju. Ono je dato sa naucnog stanovista ,doduse povrsno, u naznakama, koliko to prostor za pisanje i blogovanje dopustaju. Relativno je tacno,kao i svo ljudsko znanje,izrazava stavove dostupne savremenoj nauci.
Nisam rekla da ja licno imam taj problem.
Nadam se da ce mi i Tepsijanac odgovoriti.
Tepsijanac
12. decembar 2009. u 17:02.
| Stalna veza
@ saturn
Prestao sam da pratim ovu temu jer ide ka Vavilonu misli, s obzirom na opsednutosti koje se ispoljavaju, pa ne treba da se izlazem tome. Ipak sam, Hvala Bogu, nabasao na tvoje pitanje. Evo sugestije:
Prozorljivost ili vidovitost je svojstvo koje su apostoli i sveti ljudi dobili kao „dar“ spustanjem Svetog Duha na njih. Spustanjem Svetog Duha oni su dobili i duhovnu zastitu i sve ostalo; dar lecenja, govora stranih jezika, itd. To im je dato kao Volja Bozija da cine dobra dela i sire istinitu veru. Takodje, niko od njih nikada nije prorokovao bez duhovnog blagoslova Svetih ili Svetog Trojstva. U tom smislu je prorokovanje cak i pravoslavnih monaha pod znakom sumnje, ukoliko iza toga ne stoji blagoslov. Kod nas poznati i prepodobni otac Tadej je imao to svojstvo prozorljivosti, zbog cega su ga ljudi posecivali a Crkva se ljutila, jer je to radio bez blagoslova odozgo. Ima mnogo prozorljivih monaha, ali oni to taje i kriju, jer im nije na korist.
U svim drugim slucajevima je to „devijacija“ jer se time ljudi izlazu dusu direktnijem uticaju onostranog. Cak i satanisti i veliki kabalisti magicari kao sto je to bio Elifas Levi su to isto tvrdili, da je urodjeno medijumstvo, vidjanje duhova i vidovnjastvo psihicki „invaliditet“. U njegovom slucaju ta tvrdnja ide iz njegove ubedjenosti da se adekvatna obuka za adepta koji ce razgovarati sa onostranim i podnebesnim svetom ostvaruje samo kroz precizne kabalisticke rituale i posvecivanje necastivom.
Slicno i indijski jogiji, muslimanske hodze, zapadni okultisti, tibetanski mistici, srpski astralni visokoletaci i mnogi drugi koriste razlicite tehnike, ne bi li kako kazu „otvorili cakre“, uzdigli kundalini energiju, spojili musko i zensko, zatvorili zmijski krug, otvorili trece oko i slicno, da bi ovladali vidovitoscu i navodno videli nekog svog boga, odnosno necastivog koji im se tako prikazuje. U stvari da bi ogoljenu i osetljivu dusu bez Bozije zastite predali onostranom.
Nema razloga za strah ako prozorljivost postoji kod osobe. Ima razloga za strah ako se osoba tome posveti. Uputio bih vas pre svega kod nekog ozbiljnog monaha i velikog molitvenika, da se to kroz pravoslavnu praksu resi. Ima svetaca i molitvi koje se upucuju u tu svrhu. Siguran sam da cete naci takvog u vasoj okolini. Pitajte po Crkvama, reci ce vam se.
Pokusajte svakako i sledece:
- nek osoba sto cesce ide na liturgiju i pricescuje se
- nek se osoba predano moli svom svetcu zastitniku ili Majci Bozijoj da joj se ukloni vidovitost
- pri javljanju vizija neka se osoba prekrsti i pomoli smireno u sebi
- ne pridavati znacaj vizijama i ne ocekivati ih
- ziveti normalno i ne truditi se da se vizije objavljuju i obnavljaju
Sigurno je da je sokantno videti neku nesrecu ili smrt bliznjih ali osoba mora da shvati da prozorljivost nije njena volja, i da nije uvek istinita, i da to smatra kao smetnju i pokusa da sve to ignorise. Neka osoba nadje molitvu koja joj odgovara i u tim trenutcima neka se samo smireno moli, da gradi unutrasnju sigurnost. Vremenom ce se verovatno taj kanal zatvoriti, a ako se i ne zatvori, nece vise smetati. Bice to dobro reseno.
Nadam se da sam koliko toliko na pravi put uputio. I oduvek sam govorio da je Sumadija ono zensko, emotivno srce Srbije, dok je Kosovo duhovno srce Srbije. Pozdrav iz Vojvodine.
Nikola Tesla II
12. decembar 2009. u 17:11.
| Stalna veza
Postovani gospodine Abramovicu,
mi smo sve nase teze potvrdili onog momenta kada smo
prihvatli Teslinu fiziku, kosmologiju i kosmogoniju koju on
doduse (mozda cak i namerno) nikada nije uoblicio niti
"odbranio" pred sertifikovanim "istino-overiteljima",
(pazljivo) odabranim akademskim institucijama koje imaju
monopol na istinu, sto nama - na svu srecu, nije smetalo.
Slazem se nekim blogovcima da mozda ne treba preterivati u
velicanju Tesle ali sasvim je sigurno da njemu i njegovom
delu treba dati mesto koje zasluzuju. problem je u tome sto
je velicina i znacaj njegovog dela toliko veliki da najveci
deo jednostavno to nije u stanju da pojmi - neki zbog
nedostatka znanja, neki su "preucili" kako vi kazete, deo
zbog "ogranicene pameti" a deo bome i zbog sujete ...
Bilo kako bilo za Teslino delo tek ce se cuti. Principi koje
je primenio su sustastveno kosmicki i kao takvi -
univerzalni. Dakle, prava stvar u pravo vreme i na pravom
mestu - generise prave (zeljene) procese energetskih
transformacija. Po vama, mi smo na pravom mestu, pravo vreme
je neposredno pred nama pa izgleda nece biti potrebno ni
mnogo napora za konacnu supstancijalizaciju niza ili bar
nekih Teslinih Ideja ...
idemo dalje.
00000000000
12. decembar 2009. u 18:30.
| Stalna veza
Novi grad iluminata-Astana,Kazahstan
http://www.youtube.com/watch?v=e8jwirHW2Zs&feature=fvw
saturn
12. decembar 2009. u 20:39.
| Stalna veza
Hvala ti sto si mi odgovorio. Uprkos provokaciji u komentarima na prvi tekst o Tesli, namerno sam to ucinila da proverim hoces li ostati dosledan sebi i svojim uverenjema.Oprosti mi. Morala sam da budem sigurna jesi li ti prava osoba sa kojom zelim da razgovaram na ovu temu. Ljudi retko zadrze stav pod pritiskom, obicno automatski teze da se uklope .
Razumela sam sta si mi napisao, po prvi put mi je to neko jasno i jednostavno objasnio.
Ali imam jedan problem:do sada nisam naisla na svestenika , monaha ili monahinju koji bi ovom problemu pristupili ozbiljno i od kojih se moze zatraziti prava duhovna pomoc . Nije da nisam trazila.
Mozes li mi , molim te , i u tome pomoci savetom ?.Ako ne zelis da takve preporuke dajes na blogu, moja adresa je jerusalim64@gmail.com
A tebi ,umesto pozdrava,od sveg srca saljem " Himnu ljubavi"
Ako jezike covecije i andjeoske govorim,a ljubavi nemam, onda sam kao zvono koje jeci ili kimval koji zveci.I ako imam dar prorostva i znam sve tajne i sve znanje i ako imam svu veru da i gore premestam,a ljubavi nemam, nista sam.
I ako razdam sve imanje svoje,i ako predam telo svoje da se sazeze,a ljubavi nemam, nista mi ne koristi.
Ljubav dugo trpi,blagotvorna je,ljubav ne zavidi,ljubav se ne gordi,ne nadima se,ne cini sto se ne pristoji,ne trazi svoje, ne razdrazuje se,ne misli o zlu,ne raduje se nepravdi,a raduje se istini,sve snosi,sve veruje, svemu se nada, sve trpi.
Ljubav nikad ne prestaje,dok ce prorostva nestati,jezici ce zamuknuti,znanje ce prestati.
Jer delimicno znamo i delimicno prorokujemo.
A kad dodje savrseno,prestace sto je delimicno.
Kad bejah dete,kao dete govorah,kao dete misljah,kao dete razmisljah; a kada sam postao covek,odbacio sam sve sto je detinjsko.
Jer sad vidimo kao u ogledalu, u zagonetki,a onda cemo licem u lice;sad znam delimicno,a onda cu poznati kao sto bih poznat.
A sad ostaje vera, nada ljubav, ovo troje;
Ali od njih najveca je ljubav
Sv.apostol Pavle
Victor
12. decembar 2009. u 23:05.
| Stalna veza
@ 0+
Zanimljiv link i prikaz Alma Ate ali nista novo. Rim je vekovima ranije dobio takve gradjevine i egipatske obelikse da emituju nesto. Pariz, posebno za vreme Napoleona. Luvr sa staklenom piramidom unutar piramide, simbol trodimenzionalne Davidove zvezde, nacicete to i na site Mons. Abramovich-a. U Francuskoj imate citave zgrade u obliku astroloskih znakova planeta. Ima ih i po Evropi, posebno noviji dvorci. Hitlerova Nemacka je bila zamisljena cela takva. London. Moskva. Washington.Brazilija.
Samo, masoni su u velikoj krizi na svetskom nivou i njihova snaga bledi, jer su ljudi uvideli njihovu pravu prirodu. To sto drze vrhove vlasti je iceberg, osnovu piramide su izgubili. Sad samo ocajnicki i na silu pokusavaju da osvoje potpunu vlast ne bi li otkrili novi Solomonov hram, ali kasne.
Ono sto su promovisali okrece se protiv njih, kao sto ste i vi svojim linkom dodali jos jedan detalj koji autora ovog texta jos bolje opisuje.
Zoran
12. decembar 2009. u 23:46.
| Stalna veza
Gospod je Ljubav, Istok, izvoriste nepresusne Radosti i Tihosti naseg bitstva. Nepatvoreni Darovi su odista veliki preko poimanja nasih slabackih cula, ali svima dato je po meri, nosi Dragi Bog kroz pustinje Verne... Kamenje peva, tvori decu Avraamu, trebam li veceg cuda od Njegove Radosti? Posvuda sejemo inprinte svog energetskog zracenja, gde god smo, sta god smo, kako god smo, te globule bljeste na nas kao rezonanti u odgovor, bridi u odgovor citavo bice Gospoda Sto Jeste bez cicijastva, pretice i razasipa, kupa nas predivnom pesmom svoje Milosti... Nemam se radi cega gorditi, niko nije poseban iako je drugaciji, na Radost je ta raznolikost, u saglasju smo Promisli Njegove i svako je bitan u tom treperenju! Jedinka smo u Gospodu Blagom, te ni Nidza nije bio odista razlicit, znam, delimo parcice heliksa, ni poseban... Nije vapio za priznanjem ni prepoznanjem, dobrobit je nesto drugo, iz blage volje i nakane, pa kako Bog dopusti sta je pisano...
Velimir Abramovic
13. decembar 2009. u 10:54.
| Stalna veza
Koristim ovaj 58 komentar, 5 + 8 = 13 da se oprostim sa Vama, dragi Prijatelji na Blogu. Slazem se da su Masoni izgubuili svetsku igru i pali na nizi nivo delovanja, ali ni crkve nisu bolje od masona. Verujte mi na rec, svetska vlada trenutno se formira potpuno spontano od onih koji se samoiniciraju radeci na sebi, sireci svest do poistovecenja sa celokupnim delom Tvorca, to jest sa beskonacnoscu.
Da budem do kraja jasan: ko pozicionira subjekte u svetsku vladu, ko ih izabira? Sami se izabiraju, svako moze postati clan, kad sebe inicira u odgovarajuci nivo duhovnog razvoja. Na isti nacin kao sto svako moze poceti novu religijsku zajednicu, novu crkvu, ako pronadje u sebi Boga. U ovom trenutku Srbi su u velikoj prednosti nad svim ostalim narodima Sveta. Da li ce to shvatiti ili ce se samoprevariti pomocu lukavih vladika?
Osobine beskonacnosti su jedini pravi predmet nauke, a jedini uspesni naucnik je nedostizni Tvorac Univerzuma. Nemojte da nas razdvoji opsenarstvo prividno razlicitih jezika Tesline nauke i folklorne srpske religioznosti, JEDNO SMO, JEDNO MISLIMO, ISTO SMO SVI U BOGU, niste, nadam se manihejci koji mene razdvajaju od sebe.
Idem sada na drugi zadatak, da obaram Ajnstajnovu teoriju relativnosti, koja trenutno predstavl;ja najvecu ljudsku misaonu prepreku slobodnom pridruzivanju fizike istini Bozijeg dela.
EVO NA CEMU MORAM DA RADIM:
Ontološki problemi Dekartovog koordinatnog sistema
I Vreme i Prostor Dekart je predstavio istim geometrijskim objektom – linijom: Vreme - ordinatom, Prostor - apscisom. Ali, ako su i vreme i prostor prikazani linijama, odnosno vremenski intervali prikazani prostornim dužinama, a trenuci i pozicije – tačkama, onda se u svetu geometrije fizičko vreme ni po čemu ne razlikuje od fizičkog prostora. Ovu Dekartovu nepreciznost u geometrijskom diferenciranju vremena od prostora, Ajnštajn je u definiciji simultanosti (prva jednačina Specijalne teorije relativnosti) doveo do apsurda.
O čemu se radi?
Jednostavno o tome da fizički prostor nema osobine tačke, (“tačka je ono što nema delove”), a fizičko vreme nema osobine linije (“linija je dužina bez širine”). Naravno, H. Minkovski upada u istu grešku, prikazujući i vreme i prostor samo tačkama (prostor ne može biti tačka, jer tačka nije rasprostrta).
I prema tome, u svom koordinatnom, sistemu, Dekart je izvršio spatijalizaciju vremena, prikazujući vremenski interval kao liniju, koja je u suštini isključivo prostorna, dok je H. Minkovski samo invertovao Dekartovu grešku. Predstavljajući i prostor tačkama, Minkovski je izvršio neadekvatnu temporalizaciju prostora, jer tačka nema delove, ne rasprostire se, i zbog toga tačka nikako ne može biti ni odgovarajući geometrijski objekt za fizički prostor.
Dekart je vreme proglasio za liniju, dok je Minkovski prostor proglasio za tačku. I jedno i drugo je neadekvatno.
DO VIDJENJA, drage sestre, braco i prijatelji, I SRECNO!
Zlatko Scepanovic
13. decembar 2009. u 12:23.
| Stalna veza
@ Velja Abramović
Broj 13 je srećan simbol kod kineza a vi ga objavljujete na najvišoj tački Radosti. Nastavljajući tok vaše misli kroz veliko bogatstvo znanja koje se tezaurisalo i poruku da nas uporni i lagani napori samoposmatranja oslobadjaju krhkog Sopstva, predvidjam da smo zatvorili jedno poglavlje druženja, bazirano na energiji drveta i vatre. Posledica dejstva tih energija i zakona koji ga prati je zemlja - grob.
Iz energije zemlje, groba svih naših napora, i skupljenog pamćenja, slede drugi zakoni, jer iz memorije se crpi viši Zakon, sistem, oštrina i preciznost Metala koji vode do dubine Vode, do neumornog i vedrog kretanje Velikog Tao-a. I tako zatvaramo krug u Zmajevom gnezdu.
Hoću reći, očekujem nastavak druženja po novim Zakonima večitog Jina i Janga, ako ste zaista Viši čovek, spreman da hodi putem Velikog Tao-a, prazneći svoj um od zemljanih naslaga, svojih ćudi, očekivanja i želja, slušajući volju Neba a ne Zemlje, Volju Velikog Čoveka koji prvo postavlja zahteve sebi pre svega, da bi kroz poštovanje rada i stvaranja bili dostojni naziva Sina Neba.
Jer samo jaki čovek koji svojim karakterom zasluži odanost ljudi, stiče svojstvo da vodi svet uprkos svih opasnosti.
Victor
13. decembar 2009. u 13:37.
| Stalna veza
@ Zlatko Scepanovic
"Zar i ti sine Brute?" I umesto da ga sa smeskom otpratimo vi ga jos zovete nazad!
Pa zar ne razumete da u nedelju 13-og on javno obznanjuje taj "sveti masonski broj" u duhu njegove prethodne price. Pecatira.
Povrsnom pricom o Svetskoj Vladi mami najambicioznije koje uvlaci u lozu ne bi li "spiritualno napredovali" do mesta u toj vladi. A u njoj slucajno samo najbogatiji i najuticajniji!
Ko ne zna, broj 13 je masonski sveti broj jer je na petak 13-og Oktobra 1307 godine Sveti Filip, francuski kralj naredio masovno hapsenje satanista Templara, tadasnjih masona. U znak secanja na taj dan masoni su knjigama i filmovima izgradili kult praznoverja da je petak 13-i nesrecan broj. Da, nesrecan za njih i sve ljude bez zdravog razuma!
Neofit
13. decembar 2009. u 15:31.
| Stalna veza
Proglas Grčke Crkve protiv
Masonerije 1933. godine
Arhijerejski sabor Grčke crkve je na svom zasedanju 12. oktobra 1933. jednoglasno usvojio sledeći proglas: Slobodno zidarstvo nije obično filantropsko udruženje ili filosofska škola, već predstavlja mistični sistem koji podseća na antičke paganske misterijske religije i kultove iz kojih i sama vuče korene, a čiji je nastavljač i obnovitelj.
Ta veza između slobodnog zidarstva i antičkih idolopokloničkih misterija pokazuje se u svemu onome što se događa i izvodi to-kom inicijacija. Kao i u ritualima drevnih idolatrijskih misterija, ponavlja se drama delovanja i smrti magijskog boga, kada inicijant umire zajedno sa zaštitnakom religijske magije, a koja je uvek mitska osoba koja simbolički predstavlja Sunce prirode, koje umire zimi, a ponovo se rađa u proleće.
Isto tako, u inicijaciji trećeg stepena, gde je zaštitnik slobodnog zidarstva Hiram, na izvestan način ponavlja se njegova smrt kada inicijant pati zajedno sa njim i, čak, biva udaran istim predmetima, po istim delovima tela, kao i Hiram. Prema prizvanju uglednog učitelja slobodnog zidarstva, Hiram je, kao Oziris, kao Mitra i kao Bahus - jedna od personifikacija Sunca.
Tako je slobodno zidarstvo, kako je već rečeno, magijska religija, potvuno različita, odvojena i strana hrišćanskoj veri. Činjenica da poseduje sopstvene hramove sa oltarima - skida svaku sumnju sa ove tvrdnje... Ovo ima svoje religijske ceremonije... Ima svoje inicijacije, sopstvene rituale, hijerarhijski poredak i strogu disciplinu.
Kao što se može zaključiti iz masonskih AGAPA i proslava zimske i letnje ravnodnevice sa religijskim obredima i opštom radošću - ono je fiziolatrijska religija. Zaista se, na prvi pogled, čini da se slobodno zidarstvo može izjednačati sa svakom drugom religijom, zato što ono nije direktno zainteresovano kojoj veri inicijant pripada.
Ovo se, međutim, objašnjava njegovim sinkretičkim karakterom i dokazuje nam da je, u ovoj tački, ono samo plod i nastavak antičkih idolatrijskih misterija, a koje su među inicijante primale obožavaoce svih bogova. Ali, kako magijske religije, i pored tobožnjeg duha tolerancije i prihvatanja drugih bogova, teže snnkretšmu koji potkopava i postepeno ruši poverenje u druge religije, tako danas masonerija, koja želi da u sebi postepeno sažme celo čovečanstvo, obećavajući da će doneti moralno savršenstvo i poznavanje istine - uzdiže sebe na poziciju nad-religije, gledajući na sve ostale (uključujući i hrišćanstvo) kao na sebi nedorasle...
A sama činjenica da slobodno zidarstvo stvara bratstvo koje isključuje sva druga bratstva (koja slobodno zidarstvo smatra „neobučenim“, čak i kad su hrišćanska), jasno govori o njegovim pretenzijama da bude nad-religija. Ovo znači da masonskom inicijacijom hrišćanin postaje brat muslimanu, budisti ili bilo kom racionalisti, dok mu hrišćanin, koji nije uveden u masoneriju, postaje stranac.
S druge strane, slobodno zidarstvo se, naglašeno izdižući znanje n pomažući slobodno istražavanje, odnosno „razmicanje granica u potrazi za istinom“ (prema njegovim ritualima i ustavu), a još više usvajajući „prirodnu etiku“ - oštro suprostavlja hrišćanskoj veri. Jer, hrišćanska religija uzdiže veru iznad svega, omeđujući ljudski razum granicama postavljenim Božijim otkrivenjem i vodeći do svetosti kroz natprirodnu (Božju) blagodat.
Drugim rečima, dok hrišćanstvo, kao religija Otkrivenja, poseduje svoje racionalne i nadracionalne dogme i istine, i traži prvo veru, a moralnu strukturu zasniva na natprirodnoj Božjoj blagodati, dotle slobodno zidarstvo ima samo naturalnu istinu i svoje inicijante uči slobodnom mišljenju i istraživanju isključivo putem razuma. Svoju moralnu strukturu zasniva samo na prirodnim snagama čoveka i ima samo zemaljski cilj. Zato je potpuno jasno da su hrišćanstvo i slobodno zidarstvo dve nespojive suprotnosti. Prirodno je da su različite crkve zauzele stav protiv slobodnog zidarstva.
Ne samo da je Zapadna crkva, iz svojih razloga, žigosala masonski pokret brojnim napskim enciklikama, već su luteranske, metodističke i prezviterijanske zajednice, takođe, objavile da je on nespojiv sa hrićanstvom. Pravoslavna crkva, je, u celini, zadržala bogastvo hrišćanske vere, borila se protestujući protiv slobodnog zidarstva, kad god bi se to pitanje postavilo.
Nedavno je među-pravoslavna komisija, koja se okupila na Atosu i u kojoj su bili predstavnici svih autokefalnih Pravoslavnih Crkava, okarakterisala slobodno zidarstvo kao „lažni i antihrišćanski sistem“.
Sabor episkopa Grčke crkve doveo je sledeće zaključke, koje je, na gore pomenutom zasedanju, izvukao iz pretresa i rasprave Njegove Svetosti arhiepiskop atinski Hrizostom:
„Slobodno zidarstvo nikako ne može biti u skladu sa hrišćanstvom, dok god je tajna organizacija i dok god deluje i podučava magijama, tajnama i bogoboračkom racionalizmu. Slobodno zidarstvo za svoje članove prihvata ne samo hrišćane, već i Jevreje i muslimane. Shodno tome, sveštenicima se ne može dozvoliti da učestvuju u ovom udruženju.
Smatram da treba raščiniti svakog sveštenika koji su u slobodno zidarstvo ušli bez dovoljno razmišljanja i bez provere - da prekinu svaku vezu sa njim, jer je jedino hrišćanstvo religija koja uči apsolutnoj istini i ispunjava sve religiozne i moralne potrebe čoveka. Svi episkopi Grčke Crkve su, složno i jednoglasno odobrili prethodno rečeno, i mi objavljujemo da sva deca verna Crkvi, moraju da se odvoje od slobodnog zidarstva...
Nekanonski je pripadati u isto vreme Hristu, a tražiti iskupljenje i moralno savršenstvo izvan Njega. Zbog toga je istinsko hrišćanstvo nespojivo sa slobodnim zidarstvom.
Zato, svi koji su umešani u ššcijacije masonskih misterija moraju, od ovog trenutka, da prekinu sve veze sa masonskim lažima i aktivnostima, i neka budu sigurni da će na taj način obnoviti sponu sa našim Jedinim Gospodom i Spasiteljem, a koja je oslabila zbog neznanja i pogrešne procene vrednosti...“
Vladika Irinej Bulovic
13. decembar 2009. u 17:23.
| Stalna veza
Svi su ljudi Bozji sinovi. Ne delite se i ne sudite se medju bracom.
Vladika zicki Hrizostom
13. decembar 2009. u 17:25.
| Stalna veza
Bicu novi srpski patrijarh. To je svevisnja volja.
Rudjer Boskovic
13. decembar 2009. u 17:45.
| Stalna veza
Moj otac, inace Srbin iz Konavla, imao je i dugo cuvao desnu ruku Svetog Jovana Krstitelja, koju su mu na putu oteli kada je iz naseg doma krenuo u Dubrovnik da je preda na cuvanje mom jezuitskom bratstvu. Malo ljudi zna ovaj podatak. Koristim vas zanimljivi Blog da vam ovo otkrijem, jer me je Tesla najvise cenio i slikao se sa mojom knjigom.
Zlatko Scepanovic
13. decembar 2009. u 23:49.
| Stalna veza
@ Victor
"Ave, Caesar, morituri te salutant!"
Nemojte smetnuti sa uma da je g-osn Velja bio profesor na Fakultetu dramskih umetnosti i da dobar deo ovoga može biti i stilska vežba. Ali i ne mora.
Moja poruka je dosta loš pokušaj govora na taoističko-mističan način sa porukom koju verujem da će g-osn Velja pravilno razumeti. I adekvatno reagovati.
Komšija
14. decembar 2009. u 00:23.
| Stalna veza
Uh, dobro je da se upisa Zlatko!!
Inače je pre njega bilo 64 komentara. 6+4=10 Mora da je i to neki tajni zaverenički broj! A pošto je na prethodni post o Tesli broj kometara takođe "stao" na 64 - sigurno je nečastivi u to umešao svoje prste! A 64 + 64 = 128. To je sigurno satanistički simbol koji je bio stavljen na jedno "Zastavino" vozilo kod onog masona Tita u njegovoj antihrišćanskoj i antipravoslavnoj Jugoslaviji! A igra na 64 polja zove se "šah", a to je neka iranska, znači muslimanska titula, pa je samim tim i to sumnjivo.
Hvala ti Zlatko, Bog te blagoslovio!
Zlatko Scepanovic
14. decembar 2009. u 00:49.
| Stalna veza
@ Komsija
Prozivate me za upisivanje? A pojavili ste se na 66-om komentaru. Slucajno? Namerno? Komsija, komsija, ko bi rekao da To stoji iza vas. Srecom niste "moj komsija" da bih se brinuo zbog susedovih ambicija.
Inace, da bih izbegao bilo kakvu mistifikaciju svog cistog lika i dela, osim sto sam clan Rotary Int, nekad bio clan Mense, Srpske Asocijacije Manadžera, "Velike lože Srpskog Orijenta", "pridruženog Bildberger junior kluba", "Komiteta 300 roditelja", "Malteških vitezova početnika" i Kraljevskog Udruženja ljubitelja ruža, stvarno nemam nikakve veze sa tajnim organizacijama, tajnim znanjima, niti koketiram sa njima, niti mogu da postignem da ih sve naučim i posećujem.
Danas je inace na TV Kosava bila emisija "Riznica Masona" u kojoj se govorilo o masoneriji u Srbiji i masonskim znakovima po Beogradu, što i nije neko čudo nevidjeno. Sticajem okolnosti, popodne sam proveo sa jednim od njihovih članova. U tom smislu, ne mislim da je to više bilo kakva misterija u Srbiji. Pa i prijateljica mi je u ženskoj masoneriji.
Druga stvar je što i ja mislim da je to kod nas zastranjivanje, i za mnoge slepi kolosek filosofije i duhovnosti, pošteno je to reći.
Gogo
14. decembar 2009. u 10:50.
| Stalna veza
@ nekim Blogovcima
Evo Tesline poruke upucene Srbima i Hrvatima pocetkom drugog svetskog rata:
\"Vasa mrznja, pretvorena u elektricnu energiju, mogla bi osvjetljavati gradove\".
@ svim Blogovcima
Na ovom blogi nema mrznje, cini mi se, pa cak ni zlonamernih komentara ali ipak nekako \"skrenusmo\" OSNOVNU temu i (mozda) izgubismo priliku da cujemo i naucimo o NIKOLI TESLI i ono sto do sada nismo imali prilike!
O gospodinu Abramovicu, kao i o svakome od nas, mozemo imati proizvoljno misljenje ovisno o nasoj informisanosti i znanju,..., sasvim nezavisno od Istine o njemu. Ipak, jedno se gospodinu Abramovicu sigurno nemoze osporiti: sirina njegovih znanja uopste, kako iz domena nauke tako i iz oblasti ezoterije a pogotovo Nikole Tesle i njegovog Dela sa SVIH aspekata!
Postovanim blogovcima koji su malo \"odlutali\" od teme ne zameram na komentarima jer sam cvrsto ubedjen da su pisani sa najboljom namerom ... medjutim, smatram da je (bi) diskusija trebalo da ostane u okviru teme jer sve ostalo se ipak moze smatrati nedobronamernim.
@ Velimir Abramovic
Molim vas da razmotrite mogucnost (rekoste \"dovidjenja\" a ne zbogom) da mozda ipak cujemo jos nesto sto do sada nije objavljivano, ..., vreme je rekao bih ...
Ima nas, masona, rotarijanaca ..., i onih koji to nismo a koje mnogo interesuje Nikola Tesla i sta nam je ostavio taj genije!
Uostalom, obecali ste (na kraju ovog nastavka).
Bilo kako bilo -
Idemo dalje.
Srdacan pozdrav svima.
saturn
14. decembar 2009. u 16:11.
| Stalna veza
Osecam potrebu da objasnim: moji negativni komentari na ovom postu nisu se ni odnosili na tekstove o Tesli i njihov sadrzaj,vec na izjave G.Abramovica date u kasnijim komentarima na razlicite teme.Mislim da je Srbima dovoljno punjena glava
raznim karmama zbog kojih su bombardovani, astralima, tezama o "nebeskom narodu" isl. Ali ono sto me je zaista revoltiralo su izjave i patrijarhu Pavlu, i jos neke,da se ne ponavljam. A da, "folklorna srpka religioznost"na pr. Vera nije svim Srbima folklor pa bi bilo uljudno da nas ne vredja .
G.Abramovic , bar po mom misljenu,nije cak ni mason, niti okultista ,a nije ni lud,naprotiv,on je covek koji oko sebe samog, koristeci Teslu, dize mnogo medijske prasine i na njoj profitira , u smislu da obezbedjuje sebi mesto u javnosti.
Ali beogradski intelektualni "krug dvojke" pun je takvih relikta nekadasnje mondijale .Oni su ponekad cak i simpaticni, ponekad interesantni , ali su prevazidjeni, kao i njihove teme .Oni su retro. To i sami znaju, pa ekstremnim, bombasticnim izjavama skrecu paznju i zadrzavaju je na sebi koliko mogu.Sto se mene tice, cika Velja moze da pise o Tesli koliko hoce,ja vise necu polemisati s njim. Savet: zadrzite fokus na Teslinim pronalascima, a ne samo na abrovima o njemu,bice interesantnije.
@ Zlatko
I Feng Shui,kao i kineski fazoni su odavno retro.
Velimir Jacimovic
14. decembar 2009. u 19:14.
| Stalna veza
@ SATURN
Slazem se sa Vama za gospod. Abramovica da ga treba izbaciti iz medija, zbog javnog profita, a i zato sto je retro, off, passe, ali me najiskrenije interesuje sta nam Vi, tajanstveni Gospodine Saturn, preporucujete kao savremeno, spasonosno, ili kako se moderno kaze "in"?
Molim Vas da mi odgovorite na ovo pitanje jer sam i sam tragac za smislom, a imao sam zaista teske trenutke u zivotu, kako ja verujem, nezasluzeno, jer sam svakom zeleo samo dobro i radio dobro koliko sam znao i umeo.
S postovanjem
Velimir Jacimovic
saturn
14. decembar 2009. u 19:54.
| Stalna veza
@ Velimir Jacimovic
Nisam rekla da ga treba izbaciti iz medija.Svako ima pravo da intervjuise koga hoce i da u medijima prica sta hoce , ako ima ko da ga slusa, a na citaocima i slusaocima je da izaberu.Ja licno ne bih,ni jedno ni drugo.
Nisam kompetentna da Vam preporucim bilo sta kao spasonosno, savremeno je relativan pojam, a "in" podrazumeva trendove iz svih oblasti zivota koji su trenutno u modi,za to su vam dovoljni mediji i okruzenje,ne trebam Vam ja.
Sto sam starija, smisao sve vise trazim u svojoj porodici, narocito detetu koje je jos malo,ona je sunce mog zivota i on ce imati smisla ako uspem da je podignem kao zdravu, razumnu i osobu koja se raduje zivotu.Znam da je ovo klise, ali je istina.
Moj san je da jednoga jutra kada ustanem ponovo osetim radost sto pocinje jedan novi dan . Izgubila sam je .Ali se trudim da je ponovo nadjem tako sto sve vise odbacujem ono sto me steze i gusi bez obzira na to sta ce ljudi reci o meni i borim se da zivim za ono sto me raduje.Za to se placa odredjena cena, narocito drustvena ,pa i materjalna, ali cu je platiti ,jer vredi.
Ja sam gospodja, Saturn mi je pseudonim na ovom blogu. Slucajno sam ga izabrala,bez ikakvih pretenzija,rodjena sam u astroloskom znaku Jarca,pa mi je to prvo palo napamet.
S postovanjem i zeljama da Vam se sve dobro u zivotu vrati
Velimir Jacimovic
14. decembar 2009. u 20:06.
| Stalna veza
@saturn
Postovana Gospodjo, od srca vam hvala ma razumevanju i prijateljskoj utesi. Iako mi se zaista svasta strasno u zivotu desilo, ne gubim veru u ljude i nadam se i ja jednom lepom i radosnom jutru...nemam dece, ali nisam jos toliko star da ih mozda necu imati...kada bi samo ljudi bili bolji, jedan prema drugome....koliko bi svima bilo lakse...Eto i tom velikom Tesli, radili su u Americi svakakve marifetluke... molim se, cekam, nadam se...
Saturn
14. decembar 2009. u 21:00.
| Stalna veza
@ Velimir Jacimovic
Ne znam zasto ste izabrali bas mene sa sagovornika na ove teme, ali ako ce Vam sto pomoci, reci cu Vam kako se ja snalazim u zbrci zvanoj zivot.
Nisam se udala dok se nisam stvarno zaljubila i dok mi to nije bilo uzvraceno.Svi su mislili da nikada i necu.
Kada nisam mogla da imam dece , usvojila sam devojcicu.Govorili su da je to ludost.Ona je lepa kao andjeo i veoma inteligentna.
U oba slucaja Bog me je pogledao ,hvala Mu.
Radim dosta dugo u poslu koji vise ne volim.Pruzio mi je mnogo, uzeo jos vise. Uporno radim na tome da ga promenim,vec sedam godina.Pripremam se da sa sigurne, drzavne plate i stecenih,komfornih pozicija predjem u nesiguran privatni biznis,i to vrlo specifican.To me plasi,
cesto sam se predomisljala i odustajala, ali sada sam sigurna da to zelim pa cu i ostvariti,ako me Bog jos jednom pogleda.
Ali to ce mi promeniti i nacin zivota,i to je cena koja treba da se plati! Umesto italijanskih cipela trebace mi gumene cizme, a umesto sminke pred kamerama mnogo upornosti i napora. Bicu mahom vezana za selo,a to nije okruzenje na koje sam navikla.
Sustina je da saznate sta zaista zelite.I onda molite boga da Vam to da. I mnogo radite da bi ste mu pomogli da Vam pomogne.
I potpuno ste u pravu,kada bi samo ljudi bili bolji jedan prema drugome , svima bi bilo mnogo lakse.
Sladjana
14. decembar 2009. u 23:43.
| Stalna veza
Auuuu, kuku ljudi gde odlutaste od teme? Covek vas nesebicno uputi u znanje, a vi tako. Cije su to nametnute ideje zasenile motive koji stoje iza Teslinog dela? Ne zaboravimo da zbog rigidnih misli i Hristos bese raspet. Ovde je rec o nepostenoj osudi neshvacenog genija. Ne treba Teslu mesati sa ljudskim slabostima, iza kojih se skrivaju oni koji izbegavaju da budu pojedinci. Znam, biti u gomili je mnogo lakse. Ali, zar ne rece apostol Pavle \"Jedan jedini sam, stize na cilj\"? Ili su se poneke vrednosti hriscanstva zaboravile? Nas Tesla je bio bas takav pojedinac. Onaj preko koga univerzalno znanje progovara. Ne, nije bio ometen nikakvim mracnim silama, vec darovima koje mu je sam Bog poslao, stvorivsi ga genijalnog. Ili cete reci da ne stvara bas sve Bog? To bi bilo vec isuvise nehriscanski. Ni zla ne bi bilo da za nas nije svsishodno da postoji. Samo duse koje su u strahu od sebe, nesigurne u svojoj veri osudjuju cak i Bozje darove; osudjujuci sebe, osudjuju u stvari Njega. Naravno, pitanje je kome smo naklonjeni i kojoj od sila zelimo da se priklonimo. Ali, zato nam je data sloboda kako bismo izvrsili izbor. Zar bi Tesla ili bilo ko drugi mogao da uradi bilo sta da mu voljom Bozjom to nije dopusteno? Naravno da ne. Ali da ne bude zablude, trebalo bi ukazati na Dobro koje ga je pokretalo, i koje se jos uvek zataskava. Istina smeta samo onima koji hoce da nametnu neistinu. Nazalost, ima i puno onih koji ne razaznaju jedno od drugog...O Tesli se, onda, u tim nemilim uslovima lose govori. Ali eto nama poznavaoca, da u pravi cas otkriju istinu.
Tesla je znao da je razum ateista, da znanje ne dopire do celine. Odbacujuci sujetu, novac, zadovoljstava zemaljskog zivota, svoj rad prozeo je duhovnoscu. Posvetio ga je ne sebi i svojoj slavi, vec civilizaciji kojoj pripada-tj. svima nama. Znao je da se nauka koja smera na Celinu mora koristiti darovima koji su mu ne slucajno dati, da mora biti oduhovljena. Mozda bas bez njih njegov genij ne bi nasao svoj izraz. Sta ima lose u tome. To je bio njegov put ka Bogu. Ne iznenadjuje cinjenica da mnogi, cak vrlo obrazovani ljudi, ne razumeju njegovu posvecenost i velicinu. Umesto da se na njega ugledaju, nepravedno ga demonizuju, sluzeci interesima onih protiv kojih se, toboze, tako strasno bore. To samo govori u prilog, nazalost prisutnoj, duhovnoj zaostalosti. Gde je vera u Svevisnjeg u pribojavanju od podnebeskih demona? Zar bez dopustenja autoriteta ne smemo ni da zavirimo u svoje Sopstvo, sazdano od Bozje reci? Zar genije ne treba nista da kaze o istini koju njegova genijalnost skriva? Da li je na delu dar ili devijacija, zna Onaj koji je tu osobenost u coveka usadio, a ne onaj koji u Njegovo ime propoveda. Covek kao ponizno ljudsko bice moze samo da se pokori Njegovoj volji, dela najbolje sto moze, dajuci celog sebe u pravcu svoje vere. Ako se takva osobenost podredi zakonima i zahtevima Svevisnjeg, koje bistri um moze zhvatiti u veri, nema razloga za strah. Pojmovi Dobra i Zla mogu se primeniti samo na konacne strukture. U beskonacnom ta razlika nestaje. Pa onda nemamo prava da osudjujemo neciji rad koji je smerao da zahvati taj Apsolut i koji je imao te kapacitete, ako ga posmatramo iz preuske perspektive, koja je zaludjena jednostranim istinama. Tesla je bio nesebican, radoznao duh, iskreno posvecen pronicanju tajni prirode. Sa ljudski najboljim namerama ostao je dosledan svojoj genijalnosti. Ona ga je vodila ka revolucionarnim otkricima, ka ipak uvek postojecim istinama. Onaj ko to osporava samo govori u prilog ogranicenosti svog duha.
ZaBoga miloga, gde je ta hriscanska ljubav da nas ogreje u ovoj odi nasem genijalnom Tesli? Zar rigidni propovednici \"cistunstva\" religije, koji zaziru od NAD-prirodnih sila, ne vide u Teslinom radu pokrenutost ljubavlju, istom onom o kojoj govori i \"njihova\" religija? Zar to \"NAD\" nije tkdj. deo Celine, jedne jedine u kojoj bas ljubav vodi glavnu rec. Tvorac te celine sigurno nije ostavio da to NAD-prirodno tako beskorisno cami, bivajuci samo iskusenje. Pre ce biti da i u tome ima neceg dobrog. Zar u stvari \"njihova\" religija ne govori istim jezikom kao \"moja\"? Ili je, pak, takva podela nepotrebna. Ako cemo o ISTINI, takva podela nije moguca. Doduse, mozda neki duhovi misle da u svojim jednostranim mislima zahvataju bozansku istinu. Necu se sloziti sa njima. Svi smo mi JEDNO i kao takvi, mozemo imati razlicite poglede kao ljudi, ali ne i kao vecna bica. Utoliko, nase istine su potpuno iste. Samo sto to tek treba da shvatimo...Slozicu se sa uplasenima, da dusa, zalazeci u te \"NAD\"sfere moze da poklekne pred ko zna kakvim iskusenjima i padne, ali zaBoga - imajte veru. One su samo u odnosu na nas bas tako lose. Sigurna sam da Gospod zna sta radi. Ako nam je u srcu On, kog demona treba da se plasimo? Ako Boga ne otkrijemo u sebi, u kom zabacenom uglu stvarnosti onda da ga ocekujemo? Da poput masina vrsimo rituale za koje nam kazu da su dobri, a da ne osecamo veru? Da budemo spolja vernici, a iznutra skeptici? Zar su to te zeljene visine? Ne bih rekla. Hajde bolje da unutrasnjost svoju obogatimo.
E sad, kao naucnici, pa jos i geniji prirodom obdareni, kako Ocu da zahvalimo za svoje postojanje ako ne dajuci svetu ono najbolje sto imamo? Pa zasto nauka u tako sirokim okvirima, sa tako dobronamernim pretenzijama, kao u Teslinom slucaju, ne bi bila Bogu ugodna i Bogu bliska? Ukoliko otkriva stvarnost strukture prirode, zar ne otkriva time bas strukturu stvarnosti?
Zar citav njegov zivot ne svedoci o zrtvi zarad svih nas, zarad nauke koja bi bila i vise od toga- oduhovljena nauka, nauka kao religioznost? Na putu ka duhovnoj nauci Tesla se kretao ka Bogu. Zar je to tako tesko da se razume. Ili cete reci da je put samo jedan, propisan ili dopusten, \"blagosloven\" od strane ljudi-autoriteta. Ne, svaki je put istinit i pravi ako je dopusten i blagosloven od strane jednog jedinog vrhovnog autoriteta-u ljudskom poimanju nazivamo ga Bogom. Svako u sebi treba da pronadje glas tog autoriteta.
Verujem da ga je Tesla itekako poznavao. O tome svedoci njegovo, jos uvek nedovoljno shvaceno, delo.
Demistifikacija sudbine njegove zaostavstine, ne slucajno, izaziva veliko interesovanje. Bez obzira na to koliko njih se slaze sa ovim nesebicnim obznanjivanjima ili ne, istina ce doci do svoje slobode. Iako postoji veliki trud da se zaustavi prodor istine medju ljude, verujem da ce ipak zelja za otkricem prevagnuti. Kakva nam buducnost predstoji pokazace vreme ciji smo svedoci i saucesnici.
Postovani profesore Veljo, hvala na radosnim vestima. Istina je uvek dobrodosla. Ipak , ona je za hrabre. Za ocekivati je da nisu bas svi za nju pripremljeni.
Neka se ovaj pohod na njeno osvajanje nastavi!
Kako bi to ovde rekli pravi borci-
Idemo dalje.
Zar ne?
Saturn
15. decembar 2009. u 01:13.
| Stalna veza
@Sladjana
Auuuuuuuuuuu!"Ovde je rec o nepostenoj osudi neshvacenog genija" kazete Vi.
Na koga mislite, na teslu ili na Abramovica? Onog prvog niko nije nizasta ni osudjivao ni nipodastavao.A da Vi malo pazljivije procitate komentare pre nego sto reagujete?
Ovo je blog,mi se, osim sto se prepiremo oko raznih stvari,povremeno pomalo i druzimo,iako je to van teme, pa nemojte da nas gnjavite zbog toga.
Milan
15. decembar 2009. u 11:23.
| Stalna veza
@Slađana
Odlično! Otvorenost mišljenja i hrabrost svesti.
@Ostali
Koliko je nas u stanju da stane ispred ovoliko pitanja, i da nijedno ne odbaci i uzme za konačno, unapred znajući odgovore? Ne mora sve da se postavi u okvire naših fabrikovanih sklonosti. Šta više, kobno je to raditi sa duhovnošću. Tako ostaje da okrenemo glavu od svega progresivnog, jer u sve progresivno je valjda prste umešao nečastivi, ili kako... pokušavam da shvatim... koga smem da pitam?
Ali lepota izbora je što ipak mi biramo sledeće događaje, a pre toga što je najvažnije, odlučujemo šta ćemo imati da izaberemo. Ovo prestaje da bude stvar prepirke i različitih mišljenja. Usuđujem se da kažem da je ovo pitanje prekopotrebnog jednoumlja. Jednoumlja ljubavi i pozitivnih misli. Jer na kraju, posle svog našeg apstrahovanja i promišljanja, sve mora biti i jeste jednostavno i konkretno. A ima li šta konkretnije i apstraktnije od lepote ljubavi? U toj prividnoj kontradiktornosti leži odgovor, gde smo svi jedno. To jedno sam i ja, a i svi Vi dragi prijatelji. A ja sebi ne mislim loše.
naivni
15. decembar 2009. u 20:33.
| Stalna veza
... siri dalje ... uh! greska! ... to bese neki drugi bata ... a da! ... idemo dalje! ... idemo dalje .... idemo dalje ... jel sam i ja sad clan ekipe? ... jesam li? ... i ja sam veliki ... i ja mogu da razumem ... ali stvarno!
Komšija
16. decembar 2009. u 00:49.
| Stalna veza
Dopadaju mi se komentari ovih novih imena na blogu. To je dobro, da se malo prokrvi organizam. Inače, u knjizi koju sad čitam pominje se sledeći jednostavan princip sa kojim čovek treba da zakorači u novi dan, i proživi ga tako:
Lepe misli.
Lepe reči.
Lepa dela.
Jednostavno, zar ne? Hoćemo li?!
Beli Lotos
16. decembar 2009. u 10:58.
| Stalna veza
Tajna broja 37:
1 x 3 x 37 = 111
2 x 3 x 37 = 222
3 x 3 x 37 = 333
4 x 3 x 37 = 444
5 x 3 x 37 = 555
7 x 3 x 37 = 777
8 x 3 x 37 = 888
9 x 3 x 37 = 999
Zeleni Zmaj
16. decembar 2009. u 11:09.
| Stalna veza
sesti broj Pitagorine Dekade x Sveto Trojstvo x Konstanta fine strukture = Opsta Simetrija (samoslicni palindrom), i prema tome
6 x 3 x 37 = 666
A-SA
16. decembar 2009. u 11:20.
| Stalna veza
Na ovom Blogu se moglo procitati lijepih stvari na pocetku, a iskreno sam se radovao i clancima o Tesli. Sad citam ove komentare pa mi nije jasno gdje ovo sve vodi: masonerija, svjetske zavjere, ezoterija...
Moram priznati da me fascinira cinjenica da se covjeku koji je ostavio toliko prakticnih pronalazaka pripisuje toliko toga sto sa ovozemaljskim nema nikakve veze. Pitam se da li je to samo zato jer je u pitanju Tesla, Srbin?
Mocart je u svoje vrijeme bio cudo od djeteta, genije koji nam je ostavio fantasticna djela, koja su sa duhovnim po mom misljenju puno vise povezana nego Teslina, a opet, nikad nisam imao priliku da cujem od nekog austrijanca price o Mocartovoj povezanosti sa okultistima, masonima, iluminatima, a bilo ih je sigurno i u njegovo vrijeme.
Srecni vam predstojeci praznici.
Beclija iz Salcburga
16. decembar 2009. u 11:28.
| Stalna veza
Istoriji nepoznat becki mason je Mocartu narucio Requiem, nakon cega su ga otrovali sampanjcem.....Zasto? Jer je Mocart otkrio masonske tajne u operi Carobna frula...bacen je u neku zajednicku grobnicu za siromahe, tako da se i ne zna gde je zaista sahranjen, i ako najznacajniji dvorski muzicar svog vremena...
Sladjana
16. decembar 2009. u 21:02.
| Stalna veza
@Saturnu, i ostalima
Postovana Saturna, bas mi se dopada vasa nedoumica. Ostavlja mogucnost da se i profesor Abramovic uvrsti u genije. Slozicu se sa vama da to nije nemoguce. Ipak, mislila sam na Teslu. Moj komentar se nije nadovezao na vasa caskanja, koja tkdj. postujem, vec na samu temu. Altruizam je uvek dobrodosao. Zato mi ne zamerite na opsirnim mislima. Iz najboljih namera sam ih podelila sa vama. Jedna tako ozbiljna stvar ne bi trebalo da zavrsi u zanru zute stampe.
Osuda na koju sam mislila je uglavnom implicitna i vesto utopljena u siteme koji nam se plasiraju iz uskovidnih akademskih okvira. Mislila sam tkdj. na neke koji se ovde sporadicno pojavljuju, kao i one koji ovu temu prate na nekim drugim nivoima ili sa nekih drugih polozaja. Kao sto znate, postoje oni koji odlucuju o afirmaciji, kvalifikovanosti nekog istrazivaca. Njegovo znanje se tu sagledava sa aspekta onoga sto se ocekuje da se cuje, da ne kazem, onoga sto nece uzdrmati njihove "cvrsto" zasnovane naucne temelje. Ukoliko im njegova otkrica idu u prilog, on ce biti za njih sjajan, a ako ne, potrudice se da ga sto pre ucutkaju. Potencijalno rusenje tog "divnog" naucnog zdanja, koje bi bilo oslobadjajuce, za one koji hoce da stvar drze u svojim rukama bilo bi,naravno, pogubno. Jer se sa istinom manipulise. Zasto bi se inace Tesline ideje cuvale od javnosti? Cak i po cenu uskracivanja sveta za sustinski dobre ideje, koje bi svetu donele mir, prirodi vratile harmoniju, oni zarad moci istinu drze zakljucanu. Nisu tu u pitanju masoni, nego svi mi. Kada bi se svi mi, kao civilizacija, osvestili, probudili, oslobodili kaveza koje skoro i da ne uocavamo, istina bi nam se sama otkrila. Jer, kako je to razumevam, spoznaja istine zavisi od nase spremnosti da se za nju otvorimo. Istine? Jedne, a mnogostruke, prisutne u svakom delicu svega sto jeste. A jeste i ono za sta ne znamo da jeste. Treba dati sansu da se cuju oni koji se bore za obznanjivanje skrivanog znanja, upravo zato sto je prilika za to tako retka. Nazalost, kada se javi neko od tih boraca, biva proglasen za ludaka, masona, sektasa... Umesto da bude hvaljen i podrzavan. Moramo otvoriti oci i boriti se za ideje koje bi ovu civilizaciju mogle zaista da unaprede, a ne za one koje je uporno, na nase oci, vode u propast. Zato je vazno ostati pozitivan, neogrezao u dogme, biti pun ljubavi i vere. A tada ni nada nece biti vise Pandorina zaostavstina, vec smisleno iscekivanje sopstvenih rezultata. Sa iskrenom nadom da vas nisam opet ugnjavila, puno pozdrava...
@ Milanu i ostalima
Slazem se sa vama! Bas je to lepo receno- lepota ljubavi. Eh, kad bi smo uvek imali u vidu tu nasu tananu prirodu, tu carobnu jednolikost! Mozda nas bas pluralitet misljenja, kao sto rekoste, kontradiktorno, cak paradoksalno, dovede do iste tacke. Jer nije tu misljenje najvaznije vec osvescivanje. Ukoliko, naravno, tezimo opstanku i sreci...sto bi bilo potpuno prirodno. A sta moze biti lepse od ljubavi? Ona je lepa per se. Pa mi JESMO LJUBAV. Ne smemo to da zaboravimo! U skladu sa svim sto jeste... Nema potrebe za razdorima poteklim iz sujete, sebicnosti, gramzivosti. Upropaste nam nasu lepu planeticu. Hajde bolje da pokusamo da cujemo sta bi nam Tesla rekao. Njegove ideje bi nas vratile na te frekvencije na kojima treba da budemo, na kojima bi smo bili uskladjeni sa prirodom, sa sobom, jedni sa drugima. E ono JEDNO koje jesmo, bi tako doslo do reci. Zar to nije divno... Eh,ali sve pocinje od pojedinca, pa svih nas zajedno... Zato, vratimo se na LJUBAV. Ona ce nam dovesti i istinu. Posto je u ljubavi beskrajna sloboda, i istina je zahteva. Zato, budimo otvoreni za lepse mogucnosti!
To je ono sto ja mislim, zeleci dobro ovom svetu koji srlja u bezdan, sa nadom da je jedan lepsi svet na pomolu. A svi mi ga cinimo...
Puno pozdrava i ljubavi svima
saturn
17. decembar 2009. u 00:43.
| Stalna veza
@ Sladjana
Mladi ste , jos ima u Vama zanosa koji se povodi za ljudima koji deluju kao da imaju znanja o nekim stvarima samo zato sto baratju velikom kolicinom podataka i jos vecom bobmbasticnih poluistina,a ispred imena imaju i dr, mr. ili prof. Vremenom cete nauciti da titule nista ne znace,kao ni funkcije . Mislim na prof,Abramovica, naravno, koji nikako ne moze biti genije.Genije je uvek stvaralac, ne tumac i prepisivac.Ma niste me ugnjavili svojim razmisljanjima , naprotiv, samo sam se u jednom trenutku umorila od ove rasprave.
Jednostavno je pogresan covek pisao o Tesli i polemisao sa nama, izazvao je previse negativne energije.Desava se to ponekad, i nema nikakve veze sa Teslom,koji jeste veliki naucnik i genije.
» Blog Archive » Nikola Tesla – šta nam je ostavio genije . . .#1
17. decembar 2009. u 08:35.
| Stalna veza
[...] Drugi tekst o Nikoli Tesli [...]
A-SA
17. decembar 2009. u 15:55.
| Stalna veza
Eto ti sad, masoni ubise i Mocarta
Beclija iz Salcburga
17. decembar 2009. u 17:48.
| Stalna veza
@A-SA
Procitajte Mocartovu biografiju, pa cete i sami zakljuciti sto i ja....za Abramovica sam cuo da nije mason, nego jezuita koji se pravi mason, on je iz jezuitskog odeljenja za dezinformacije...on ise sluze bezocnim lazima sazidanim na golim istinama...
» Blog Archive » Nikola Tesla – šta nam je ostavio genije … #3
17. decembar 2009. u 23:29.
| Stalna veza
[...] Drugi tekst o Nikoli Tesli decembar 17th, 2009 in Nauka, Čovek | tags: genije, muzej, Nauka, Nikola Tesla, zaostavština [...]